LeadDeskin myyntijohtajaksi SaaS-myynnin huippuosaaja Kai Leppänen

LeadDesk Oyj Yhtiötiedote 9.1.2023 kello 12.15

Kai Leppänen (M.Sc. Information System Management) on nimitetty LeadDesk Oyj:n myyntijohtajaksi (VP of SME Sales) ja johtoryhmän jäseneksi 9.1.2023 alkaen.

Leppänen siirtyy LeadDeskille Liana Technologiesilta, jossa hän on toiminut kansainvälisen myynnin johtajana. Leppänen on yksi Euroopan kokeneimmista SaaS- ja digitaalisen liiketoiminnan ammattilaisista: hän on skaalannut kansainvälisten ohjelmistoyrityksien myyntiä yli kahden vuosikymmenen ajan.

Leppäsellä on laaja ja monipuolinen kokemus SaaS-myynnin johtamisesta, vahvaa kasvua tukevien liiketoimintamallien kehittämisestä ja kansainvälisten myyntitiimien luotsaamisesta vahvuuksien kautta kannattavaan liiketoimintaan.

”Kain osaaminen ja intohimo SaaS-myynnin menestyksekkääseen kasvattamiseen, sekä erittäin laaja kokemus ulkomailla työskentelystä johtavilla SaaS-yhtiöillä vakuuttivat meidät. Olen superiloinen, että Kain kaltainen kansainvälisen myynnin menestynyt ammattilainen liittyy joukkoomme. Lämpimästi tervetuloa Kai!”, LeadDeskin toimitusjohtaja Olli Nokso-Koivisto iloitsee.

LeadDesk on kasvanut viime vuosien aikana johtavaksi eurooppalaiseksi pilvipalvelupohjaisten contact center -ohjelmistojen toimittajaksi. Leppänen kertoo työnsä painottuvankin vahvasti kansainvälisen kasvun mahdollistamiseen: ”Olen intoa ja uskoa täynnä saadessani mahdollisuuden johtaa LeadDeskin kasvua yhdessä sitoutuneen ammattilaistiimin kanssa. Odotan kovasti, että pääsen käärimään hihat ja rakentamaan LeadDeskin seuraavalle kasvujaksolle Euroopan päämarkkinoilla.”

Päämarkkinat ovat lähellä Leppäsen työpistettä, sillä hän tulee työskentelemään LeadDeskin Madridin toimistossa. ”Espanjassa meillä on nopeasti kasvava ja iso markkina. Mahtava tiimimme mahdollistaa liiketoimintamme entistä nopeamman kasvun niin täällä kuin muuallakin Euroopassa. Espanjankielisenä odotankin jo innolla, että pääsen kertomaan asiakkaille ja yhteistyökumppaneille ainutlaatuisesta Suomessa tehdystä tuotteestamme. Voimme tarjota heille aitoa arvoa ja vuosia kestävän hyvän asiakaskokemuksen”,
kommentoi Leppänen.

LeadDeskin johtoryhmä nimityksen jälkeen:

• Olli Nokso-Koivisto, toimitusjohtaja
  • Paul Stenbäck, talousjohtaja 1.3.2023 asti, jonka jälkeen VP of Corporate Development
  • Kaisa Rönkkö, talousjohtaja 1.3.2023 alkaen
  • Saija Pouru, VP of Business
  • Mika Matikainen, VP of Enterprise Sales
  • Kai Leppänen, VP of SME Sales 9.1.2023 alkaen
  • Jarno Tenni, VP of Engineering
  • Toni Laturi, VP of Product

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Konserni tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. LeadDesk Oyj on kasvanut alansa johtavaksi toimijaksi Pohjoismaissa. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli 24,6 miljoonaa euroa, josta ulkomaisen liikevaihdon osuus oli 61 %. LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. Konsernilla on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää noin 1 500 asiakasta ympäri maailmaa.  www.leaddesk.com