Mika Matikainen vetämään LeadDeskin kansainvälistyvää enterprise-myyntiä

LeadDesk Oyj Yhtiötiedote 4.9.2020 kello 9.00

DI, MBA Mika Matikainen on nimetty LeadDesk Oyj:n suurasiakkuuksista vastaavaksi myyntijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. First North -listattu LeadDesk on Pohjoismaiden johtava SaaS-pohjaisten contact center -ohjelmistojen toimittaja.

Matikaisella on takanaan mittava ura IT-alan johtotehtävissä. Viimeiset kolme vuotta hän on toiminut myynti- ja markkinointijohtajana IT-järjestelmäintegraattori Proact Finland Oy:ssä. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. Fortune 500 -kokoluokan IT-yritysten, kuten Dell EMC:n ja NetAppin Suomen maajohtajana.

”SaaS-mallilla tarjottavat pilvipalvelut ovat ehdottomasti tulevaisuutta. Niinpä LeadDeskin kasvupotentiaali on kova. Suurissa yrityksissä ja organisaatioissa käytetään edelleen paljon omia järjestelmiä, joihin verrattuna LeadDeskin kilpailuedut ovat merkittävät. Jättikokoluokan asiakkaatkin tulevat hyötymään ohjelmistomme helppokäyttöisyydestä ja skaalautuvuudesta”, Mika Matikainen taustoittaa.

LeadDeskin enterprise-myynti laajenee Suomen rajojen ulkopuolelle

LeadDesk on palvellut Suomessa myös suurempia yrityksiä ja organisaatioita. Ulkomailla fokus on kuitenkin toistaiseksi ollut pienemmissä, nopeasti voitettavissa asiakkuuksissa.

”Suomen enterprise-asiakkuutemme ovat kehittyneet aivan loistavasti, joten nyt on aika skaalata nuo ratkaisut myös muihin toimintamaihimme. Kansainvälisen enterprise-myynnin prosessien ja tiimien luomiseksi tarvitsemme suurten IT-asiakkuuksien superasiantuntijaa. Mika tuo meille laaja-alaista kokemusta IT-maailmasta ja todella kovan luokan kansainvälistä osaamista”, analysoi LeadDeskin toimitusjohtaja Olli Nokso-Koivisto.

”LeadDeskin porukka on nuorekas, kansainvälinen ja eteenpäin menevä. Tällaiseen menestystarinaan on mahtavaa liittyä mukaan”, Matikainen iloitsee.

Matikaisen titteli tulee olemaan VP of Enterprise Sales, ja hän raportoi suoraan toimitusjohtaja Olli Nokso-Koivistolle. Matikainen aloittaa uudessa tehtävässään 5.10.2020.

Uusi suurasiakkuuksista vastaava myyntiorganisaatio tulee toimimaan rinnakkain nykyisen myyntiorganisaation kanssa. LeadDeskin nykyinen myyntiorganisaatio jatkaa toimintaansa myyntijohtaja Timo Kätön alaisuudessa.

LeadDesk on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä ohjelmistoyhtiö, joka toimii pilvipohjaisten ohjelmistojen markkinoilla Euroopassa. Yhtiö tarjoaa LeadDesk-pilvipalvelua suurivolyymisen asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin ja on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi pilvipalveluna tarjottavien asiakaspalvelu- ja myyntiohjelmistojen toimittajaksi. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 12,4 miljoonaa euroa. Ulkomaisen lisenssiliikevaihdon osuus ylitti kotimaisen lisenssiliikevaihdon vuoden 2019 aikana, ollen 52 % lisenssiliikevaihdosta.  LeadDesk Oyj:n osake on kaupankäynnin kohteena First North Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella LEADD. Yhtiöllä on toimistot seitsemässä maassa Euroopassa. LeadDesk-pilvipalvelua käyttää yli 1 000 asiakasta 34 maassa. www.leaddesk.com