• Leadfeeder/

Suomalainen ohjelmistoyritys Leadfeeder laajentaa Yhdysvaltoihin ja haastaa markkinoinnin automaation jättiläiset

Report this content

Myyntiliidien tuottamiseen verkkosivuilta ja web-analytiikkaan erikoistunut suomalainen startup Leadfeeder laajentaa Yhdysvaltoihin. Yhtiön ensimmäinen työntekijä Yhdysvalloissa aloitti syyskuun alussa New Yorkissa.

Suomalainen ohjelmistoalan startup Leadfeeder jatkaa voimakasta kasvua ja laajentaa liiketoimintaa myös Euroopan ulkopuolelle. Toimitusjohtaja Pekka Koskinen kertoo, että liiketoimintojen laajentaminen myös Yhdysvaltoihin on luonnollinen jatkumo kasvulle: “Meidän asiakaskunnasta n. 75% on ulkomailta ja selkeästi potentiaalisin markkina-alue on Yhdysvalloissa. Nyt pystymme palvelemaan paremmin asiakkaitamme Pohjois-Amerikassa ja pääsemme luomaan kumppaniverkostoa tärkeälle markkinalle.”

Leadfeederin palvelu tunnistaa mitkä yritykset tai henkilöt vierailevat nettisivuilla ja mitä he siellä tekevät. Tämä tekee yrityspuolen myynnistä ja markkinoinnista älykkäämpää ja tuottaa myyntiliidejä, joita ei muuten saataisi näkyviin. Leadfeederin kaltaisella palvelulle on selkeästi kysyntää. Viime tilikauteen verrattuna yhtiön liikevaihto tulee kasvamaan tänä vuonna noin kolminkertaiseksi. “Alalla ei ole tällä hetkellä selkeää markkinajohtajaa ja tavoitteenamme on rakentaa uusi kategoria myynnin automaation ympärille.” Koskinen kertoo. Pidemmällä tähtäimellä Leadfeederin tavoitteena on uusien integraatioiden ja ominaisuuksien avulla haastaa myös markkinoinnin automaation jättiläiset kuten Pardot ja HubSpot.

Leadfeeder hyödyntää Google Analyticsin dataa omassa palvelussaan. Yhteistyö Googlen kanssa antaa mahdollisuuden tavoittaa miljoonia yrityksiä nopeasti: “Tutkimusten mukaan Google Analytics on käytössä n. 80%:lla kaikista nettisivuista. Tämä on selkeä kilpailuetu meille, koska palvelumme saa käyttöön nopeasti ja käyttöönotto ei vaadi teknistä osaamista. Meidät arvostettiin myös elokuun alkupuolella Google Analyticsin globaalilla partner-listalla parhaaksi applikaatioksi.” Google yhteistyöstä vastaava Head of Partnerships Jaakko Paalanen kertoo.

Seuraavaksi tavoitteena on laajentaa yhteistyöverkostoa myös Euroopassa ja palkata uusia työntekijöitä isoille markkinoille kuten Iso-Britanniaan ja Saksaan. “Kannustamme etätyöhön ja haluamme palkata hyviä osaajia paikasta riippumatta. Meillä on nyt 17 hengen kansainvälinen tiimi, jossa on työntekijöitä seitsemästä eri maasta.” Koskinen toteaa.

Lisätietoja:

Pekka Koskinen

pekka.koskinen@leadfeeder.com

www.leadfeeder.com

Leadfeeder on vuonna 2012 perustettu suomalainen web-analytiikkaan ja verkkosivujen myyntiliidien tuottamiseen erikoistunut startup-yritys. Leadfeederin palvelun avulla yritykset voivat tunnistaa heidän nettisivuilla vierailevat yritykset ja mitä he sieltä etsivät. Palvelussa hyödynnetään Google Analyticsin dataa nettisivujen kävijöiden tunnistamiseen. Lisätietoja: www.leadfeeder.com

Avainsanat:

Pikafaktat

Suomalainen ohjelmistoalan startup Leadfeeder kasvaa nopeasti ja laajentaa Yhdysvaltoihin

Lainaukset

Pekka Koskinen, Toimitusjohtaja, Leadfeeder
Pekka Koskinen, Toimitusjohtaja, Leadfeeder
Tutkimusten mukaan Google Analytics on käytössä n. 80%:lla kaikista nettisivuista. Tämä on selkeä kilpailuetu meille, koska Leadfeederin saa käyttöön nopeasti ja käyttöönotto ei vaadi teknistä osaamista. Leadfeeder arvostettiin myös elokuun alkupuolella Google Analyticsin globaalilla partner-listalla parhaaksi applikaatioksi.
Jaakko Paalanen, Head of Partnerships, Leadfeeder