Terveys- ja hyvinvointitrendi valtaa makeispussimarkkinat

Report this content

Yleismaailmallinen terveys- ja hyvinvointitrendi näkyy yhä selvemmin myös pussimakeisten kohdalla. Vähemmän sokeria, aitoja hedelmämehuja ja luonnon värejä sisältäviä Malaco Truly -makeispusseja on myyty kahdeksassa kuukaudessa jo 3,3 miljoonaa kappaletta. Myös pienet makeispussit ovat löytäneet kuluttajansa.

"Olemme onnistuneet lukemaan oikein kuluttajien toiveita ja tuoneet kuluneen vuoden aikana markkinoille useita terveystietoisille kuluttajille suunnattuja menestystuotteita. Malaco Pikkuhyvä- ja Malaco Truly -makeispussit, Jenkki Professional -täysksylitolipurukumivalikoiman kasvattaminen ja uusi kuitupitoinen Tupla SPORT ovat tästä hyviä esimerkkejä. Sekä kuluttajat että kauppa ovat ottaneet terveellisemmät makeisvaihtoehdot mielihyvin vastaan, mikä näkyy Leafin kasvavana markkinaosuutena", kertoo Leaf Suomi Oy:n toimitusjohtaja David Nuutinen. "Uudet menestystuotteet ovat nostaneet Leafin markkinaosuuden lähes neljännekseen pussimakeismarkkinoista ja kasvuprosentti on ollut vuonna 2007 huikeat 23. Tämä on hieno saavutus, kun ottaa huomioon, että koko pussimarkkina on kasvanut vain 3% vastaavana aikana", jatkaa Nuutinen.

Leaf laajentaa Malaco Truly -valikoimaa tuomalla markkinoille kaksi kuluttajien toivomaa uutuutta. Truly-makeisperhe sisältää luonnon värejä, aitoja hedelmämehuja ja 30 % perinteisiä karkkeja vähemmän sokereita. Se vastaa niin terveellisempiä elämäntapoja vaalivien kuluttajien kuin kaupankin toiveisiin uudenlaisilla ominaisuuksillaan. Malaco Juicy Fruits for Two on hedelmämakujen sekä chilillä ja vadelmalla maustetun salmiakin sekoitus. Malaco Truly Smoothy Party Animals pitää sisällään pehmeitä, vaahdotettuja viinikumimakeisia, jotka ovat puolikkaan koiran, lampaan tai possun muotoisia. Muotoja yhdistelemällä saa syntymään uusia hauskoja hedelmäeläinsekoituksia.

"Malaco Truly –makeiset on valmistettu käyttäen luonnon värejä, aitoja hedelmämehuja ja 30 % perinteisiä karkkeja vähemmän sokereita. Niiden menestys osoittaa sen, että kuluttajat arvostavat makeisissa näitä asioita. Hyvästä mausta ei kuitenkaan olla valmiita tinkimään terveellisyyden nimissä”, toteaa Leafin markkinointijohtaja Minna Cousins.

Lisätiedot:

David Nuutinen