Läkerol Plus on nyt Läkerol Dents

Report this content

Pureskeltavalle ksylitolipastillille uusi, kansainvälinen nimi Läkerol Plus on nyt Läkerol Dents Terveysvaikutteinen ksylitolipastilli Läkerol Plus saa uuden nimen Läkerol Dents. Uuden nimen mukaiset ksylitolipastillit tulevat kauppoihin liukuvasti jo tällä viikolla. Läkerol Dentsin koostumus ja makuvaihtoehdot säilyvät ennallaan. "Nimenmuutoksella haluamme korostaa Läkerol Dentsin positiivista vaikutusta suun ja hampaiden hyvinvointiin. Aiomme myös panostaa Läkerol Dentsin vientiin ja haluamme tuotteelle kansainvälisesti yhtenäisen nimen", kertoo markkinointijohtaja Jori Manninen Leaf Oy:stä. Läkerol Dentsillä on Suomen Hammaslääkäriliiton ksylitolisuositus ja se on Suomen ainoa virallinen terveysvaikutteinen pastilli. Läkerol Dents (aikaisemmin Läkerol Plus) sai Elintarvikkeiden tutkimussäätiön suosituksen funktionaaliseksi elintarvikkeeksi elokuussa 2001. Läkerol Dentsin vaikutus suun ja hampaiden hyvinvointiin perustuu sen ainutlaatuiseen koostumukseen, jossa vaikuttava aine on ksylitoli. Läkerol Dents ei ole perinteinen kurkkupastilli, vaan raikas makeispastilli. Se on ensimmäinen pastilli, joka auttaa alentamaan hampaiden reikiintymisen riskiä. Omaleimaisen pehmeän ja pureskeltavan koostumuksensa ansiosta Läkerol Dentsin sisältämä ksylitoli vaikuttaa suussa pitempään. Samalla syljeneritys lisääntyy, mikä myös on tärkeää karieksen torjunnassa ja kuivan suun hoidossa. Läkerol Dents on ollut markkinoilla yksitoista vuotta, sen markkinaosuus Suomen pastillimyynnistä on noin 13 prosenttia ja se on Suomen kolmanneksi myydyin pastillimerkki Mynthonin ja Sisun jälkeen. Lisätietoja: Jori Manninen, markkinointijohtaja Leaf Oy Puh. (02) 333 41 jori.manninen@leaf.fi www.leaf.fi www.xylitol.net Leaf Oy on Suomen johtava sokerimakeisvalmistaja. Vuonna 2001 Leafin liikevaihto oli noin 120 miljoonaa euroa. Leafilla on Suomessa noin 800 työntekijää, yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Turussa ja Aurassa. Leaf Oy on osa hollantilaisen, elintarviketeollisuudessa toimivan pörssiyhtiö CSM:n makeisdivisioonaa. Vuonna 2001 CSM- konsernin liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00380/wkr0002.pdf