Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälässä tarkoitettu liputusilmoitus

28.12.2018 klo 14.45

Lehto Group Oyj ("Lehto") on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen OP-Rahastoyhtiö Oy:ltä. Ilmoituksen mukaan OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoiman OP-Suomi -sijoitusrahaston omistusosuus Lehdon osakkeista ja äänistä on 21.12.2018 laskenut alle viiden (5) prosentin rajan.

Lehdolla on yhteensä 58 250 752 osaketta, joista kukin osake tuottaa yhden (1) äänen.

OP-Suomi -sijoitusrahaston osuus:

% osakkeista ja äänistä (A) % osakkeista ja äänistä rahoitus-välineiden kautta (B) Yhteenlaskettu %-osuus(A+B) Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonais-määrä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 4,83 % - 4,83 % 58 250 752
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 5,01 % - 5,01 % 58 250 752

Tiedot OP-Suomi -sijoitusrahaston omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

Osakesarja / osakelaji (ISIN-koodi) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI4000081138 2 811 774 4,83 %
YHTEENSÄ 2 811 774 4,83 %

OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoimien sijotusrahastojen kokonaisomistus ylittää edelleen tämän ilmoituksen jälkeen 5% rajan. Kokonaisomistus 21.12.2018 on 5,23%.

Lisätiedot:

Veli-Pekka Paloranta
Talousjohtaja

Lehto on nopeasti kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 500 henkilöä (Q3 2018) ja vuoden 2017 liikevaihtomme oli 598 miljoonaa euroa.