Lehto Group Oyj: Lehto Group Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet

24.11.2017 klo 15.30 EET

Lehto Group Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet

Lehto Group Oyj:n kolme suurinta osakkeenomistajaa ovat nimenneet edustajansa osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan, jonka tehtävänä on valmistella hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle 2018. Nimitystoimikunnan jäsenet ovat Hannu Lehto, Asko Myllymäki ja Mikko Kinnunen.

Lehto Group Oyj:n 11.4.2017 varsinaisessa yhtiökokouksessa hyväksytyn osakkeenomistajien nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäseniksi kuuluvat kolmen suurimman tehtävän vastaanottaneen osakkeenomistajan edustajat. Suurimmat osakkeenomistajat määritetään vuosittain lokakuun viimeisen Nasdaq OMX Helsingin järjestämän julkisen kaupankäynnin kaupankäyntipäivän tilanteen mukaan Euroclear Finland Oy:n pitämän yhtiön osakasluettelon perusteella. Kukin kolmesta suurimmasta osakkeenomistajasta nimeää yhden edustajan nimitystoimikuntaan. Jos joku ei käytä nimeämisoikeuttaan, siirtyy oikeus suuruusjärjestyksessä seuraavalle osakkeenomistajalle, jolla muuten ei olisi nimeämisoikeutta. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä ilman äänioikeutta.

Lokakuun viimeisen Nasdaq OMX Helsingin järjestämän julkisen kaupankäynnin kaupankäyntipäivän tilanteen mukaan Lehto Group Oyj:n kolme suurinta osakkeenomistajaa olivat Lehto Invest Oy, Asko Myllymäki ja Mikko Kinnunen, jotka ovat käyttäneet nimeämisoikeuttaan ja nimenneet osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäseniksi suostumuksensa mukaisesti Hannu Lehdon, Asko Myllymäen ja Mikko Kinnusen.

Toimikunnan jäsenen toimikausi on lähtökohtaisesti voimassa valintaa seuraavan lokakuun viimeiseen Nasdaq OMX Helsingin järjestämän julkisen kaupankäynnin kaupankäyntipäivään asti.

Veli-Pekka Paloranta, talousjohtaja