Lehto Group Oyj: Lehto Group Oyj täsmentää vuotta 2016 koskevia taloudellisia näkymiä

Pörssitiedote 11.11.2016 klo 15.30

Lehto Group Oyj täsmentää vuotta 2016 koskevia taloudellisia näkymiä

Lehto Group Oyj tarkentaa vuotta 2016 koskevia taloudellisia näkymiä. Parantuneen näkymän taustalla on ennakoitua parempi edistyminen toimitila- ja asuntorakennushankkeissa.

Uusi näkymä vuodelle 2016:

Vuonna 2016 liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 20-25 % vuoteen 2015 verrattuna (275,6 miljoonaa euroa vuonna 2015) ja liikevoiton arvioidaan olevan noin 10-11 % liikevaihdosta.

Keskeisimpinä liikevaihtoon ja liiketulokseen vaikuttavina tekijöinä ovat omaperusteisen asuntotuotannon luovutushetkeen perustuva tuloutus, asuntojen myynnin määrä sekä hyvinvointihankkeiden ja muiden toimitilahankkeiden käynnistyminen ja myynti.

Aiempi tammi-kesäkuun 2016 puolivuosikatsauksessa 18.8.2016 esitetty arvio oli:
Strategiakaudella 2016-2020 Lehto tavoittelee keskimäärin noin 10-15 % vuotuista liikevaihdon kasvua.
Vuonna 2016 liikevaihdon kasvun ennakoidaan olevan vähintään keskimääräisen kasvutavoitteen mukainen ja liiketuloksen odotetaan olevan noin 8-10 % liikevaihdosta. Vuoden 2016 toisen puoliskon euromääräisen liikevaihdon ja liiketuloksen odotetaan olevan korkeampia kuin ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Veli-Pekka Paloranta, talousjohtaja, Lehto Group Oyj
Puh. 0400 944 074

Lehto Group lyhyesti

Lehto Group on talousohjattuun rakentamiseen keskittyvä suomalainen rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Yhtiön missio on olla innovatiivinen rakennusalan uudistaja. Yhtiö on jakanut toimintansa neljään palvelualueeseen: Toimitilat, Asunnot, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Lehto Group toimii tällä hetkellä Suomessa ja se on maantieteellisesti keskittynyt kasvukeskuksiin, jotka muodostavat merkittävän osan rakentamisen volyymista. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yhtiön palveluksessa oli tilikauden 2015 päättyessä 423 henkilöä.