Lehto ja Kojamo sopivat 392 asunnon rakentamisesta Helsinkiin ja Espooseen

30.6.2020 klo 15.00

Havainnekuva Espoon Nöykkiönlaaksoon rakentuvasta kohteesta. Havainnekuva ei vastaa yksityiskohtaisesti lopullista toteutusta.

Lehto Group Oyj ja Kojamo Oyj ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen 392 Lumo-vuokra-asunnon toteuttamisesta Helsingin Vartiokylään sekä Espoon Nihtisiltaan, Niittykumpuun ja Nöykkiönlaaksoon. Sopimukseen kuuluu yhteensä 11 kohdetta, joista kolme taloa ovat puukerrostaloja.

Espoon Nihtisiltaan rakentuu kaksi lamellitaloa sekä Niittykumpuun ja Helsingin Vartiokylään kolme pistetaloa. Lisäksi Espoon Nöykkiönlaaksoon Kojamo rakennuttaa kolme puukerrostaloa, jotka perustuvat Lehdon uuteen tilaelementeistä rakennettavaan, ekologiseen Deco-puukerrostalokonseptiin.

”Haluamme tarjota asukkaillemme parhaan asumiskokemuksen ja kehittää parempaa kaupunkiasumista vastuullisesti.  Kaikki sopimukseen kuuluvat laadukkaat asunnot sijaitsevat erinomaisilla sijainneilla hyvien palveluiden, ulkoilumahdollisuuksien ja kulkuyhteyksien varrella ja tukevat meitä kannattavan kasvun luomisessa”, Kojamon liiketoimintajohtaja Ville Raitio kertoo.

”Tämä mittava sopimus on jälleen osoitus hyvästä yhteistyöstä ja tiiviistä kumppanuudestamme Kojamon kanssa. Tuomme hankkeeseen muun muassa laatua ja kustannustehokkuutta hyödyntämällä kerrostalojen rakentamisessa modernia, teollista esivalmistusta kotimaisilla tehtaillamme. Tulevat Lumo-vuokra-asunnot tulevat olemaan laadukkaita, viihtyisiä ja ekologisia”, Lehto Asunnot Oy:n myyntijohtaja Mikko Jalava toteaa.

Uudet asunnot ovat yksiöitä, kaksioita, kolmioita ja neliöitä, ja ne valmistuvat vuosina 2021–2023. Sopimukseen kuuluvien yksittäisten hankkeiden toteutuminen edellyttää tavanomaisten kaupan ehtojen täyttymistä.

Ville Raitio, Kojamo Oyj, liiketoimintajohtaja, omistaminen ja sijoittaminen, puh. 020 508 3012
Mikko Jalava, Lehto Asunnot Oy, myyntijohtaja, puh. 050 424 0813

Kojamo on Suomen suurin yksityinen asuntosijoitusyhtiö ja asumisen rohkea uudistaja. Tehtävämme on luoda parempaa kaupunkiasumista. Lumo-brändimme tarjoaa ympäristöystävällistä asumista ja palveluita Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Kehitämme aktiivisesti sijoituskiinteistöjemme arvoa rakennuttamalla uutta, ostamalla ja kehittämällä olemassa olevaa kiinteistökantaa. Haluamme olla asumisen edelläkävijä ja asiakkaan ykkösvalinta. Kojamon osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla. https://kojamo.fi/