Lehto käynnistää yt-neuvottelut kannattavuuden parantamiseksi

Sisäpiiritieto
10.9.2019 klo 8.00

Lehto Group aloittaa yhteistoimintaneuvottelut toimenpiteistä kannattavuuden parantamiseksi sekä henkilöstö- ja tehdaskapasiteetin sopeuttamisesta tämänhetkisen tarpeen tasolle.

Lehto arvioi, että nyt käynnistyvät yt-neuvottelut voivat johtaa yhteensä enintään 150 henkilötyövuoden vähentämiseen, jolla tavoitellaan noin 7 miljoonan euron vuosittaisia kulusäästöjä. Neuvoteltaviin asioihin kuuluvat mahdolliset irtisanomiset, lomautukset, osa-aikaistamiset, työtehtävien muutokset ja siirrot toisiin tehtäviin, sekä näihin liittyvät uudelleenkoulutuskysymykset. YT-neuvottelut arvioidaan saatavan päätökseen lokakuun 2019 loppuun mennessä.

Neuvottelut koskevat lähes kaikkia yksiköitä Suomessa. Neuvottelun ulkopuolelle jäävät Asunnot-palvelualue putkiremontti-liiketoimintoineen sekä Insinööritoimisto Mäkeläinen Oy, joiden nykyinen projektikanta ei anna aihetta toimenpiteisiin. Toimitilat-palvelualueesta neuvottelu koskee ainoastaan jäljellä olevia peruskorjaustoimintoja.

Lehdon Suomen yksiköissä työskenteli kesäkuun 2019 lopussa yhteensä 1524 henkilöä, joista tehdastoiminnoissa 374 henkilöä. Yt-neuvottelut koskevat yhteensä noin 540 henkilöä.

Lisätiedot:

Hannu Lehto
hannu.lehto@lehto.fi

Lehto on nopeasti kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme kolmella palvelualueella: Asunnot, Toimitilat ja Hyvinvointitilat. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 500 henkilöä ja vuoden 2018 liikevaihtomme oli 721,5 miljoonaa euroa.