Lehto rakentaa varastotiloja Espoon Sepänkylään – uudenlaista liiketoimintaa

Lehto Group Oyj:n tytäryhtiö Lehto Tilat Oy on aloittanut vuokrattavien pienvarastotilojen rakentamisen Espoon Sepänkylään, Kehä II:n ja Turunväylän solmukohtaan. Yhteensä tiloja rakennetaan 36 kappaletta, ja niiden koko vaihtelee 68–102 m2 välillä. Joissain tiloissa on lisäksi vielä 13,5 neliömetrin kokoinen parvi, joka soveltuu hyvin esimerkiksi toimistotilaksi. Tarvittaessa tiloja on myös mahdollista yhdistellä.

– Tämä on meille uudenlaista liiketoimintaa. Haluamme omalta osaltamme olla mukana tukemassa pienyrittäjyyttä ja parantaa ihmisten mahdollisuuksia harrastaa.

Tilat on suunniteltu lähinnä pienvarastoiksi, jolloin varastointi sekä pienimuotoinen tuotannollinen ja harrastuksellinen toiminta onnistuu tiloissa, Lehto Tilat Oy:n hankepäällikkö Juho Kirstinä kertoo ja jatkaa:

– Kiinteistö tulee toimimaan myös äänivallina alueelle rakennettaville kerrostaloille. Kiinteistöstä tulee merkittävä maamerkki, jossa on huomioitu sen arkkitehtuurillinen sijoittuminen ympäristöön hyödyntämällä luonnonläheistä värimaailmaa, Kirstinä kertoo.

Pienvarastomarkkinat ovat olleet viime vuosina voimakkaassa kasvussa

Varastotilat menevät ensisijaisesti myyntiin, mutta niitä myös vuokrataan halukkaille. Tällöin ne myydään sijoittajille valmiiksi vuokrattuina.

– Lähtökohtana on tarjota markkinoille edullisia, mutta kuitenkin laadukkaita toimitiloja, Kirstinä kertoo.

Esimerkiksi auton tai moottoripyörän huoltaminen tiloissa on mahdollista, sillä varastoista löytyy öljynerittelykaivo. Jokaisesta varastosta löytyy myös lämmin vesi, sähkökäyttöinen nosto-ovi, tilakohtainen koneellinen ilmanvaihto sekä vessa. Mukavuuksistakaan ei ole tingitty, vakiovarustukseen kuuluu minikeittiö jääkaapilla ja pakastimella, mikroaaltouunilla ja tiskialtaalla.

– Tavoitteenamme on siirtyä Lehdon Toimitilat-palvelualueella yhä enemmän omaperusteisiin hankkeisiin, joten tämä projekti tukee strategiaamme. Lehdon talousohjatulla toimintamallilla kykenemme tuottamaan laadukkaita ja kompakteja varastotiloja pienyrityksille ja yksityisille kohtuulliseen hintaan hyödyntämällä omaa tehokasta tehdastuotantoamme.

Juho Kirstinä
Hankepäällikkö
Lehto Tilat Oy
juho.kirstina@lehto.fi

Lehto on nopeasti kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 500 henkilöä (Q2 2018) ja vuoden 2017 liikevaihtomme oli 598 miljoonaa euroa.