Leiras Finland on Suomen Olympiakomitean yhteistyökumppani

TIEDOTE 28.7.2004 Leiras Finland on Suomen Olympiakomitean yhteistyökumppani Oy Leiras Finland Ab ja Suomen Olympiakomitea ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen myötä Leiras Finland on Suomen Olympiakomitean ja Suomen olympiajoukkueiden virallinen yhteistyökumppani ja lääketoimittaja vuoteen 2006 saakka. "Leiras Finland on profiloitunut kotimaisena lääkeyrityksenä, urheiluyhteistyö on meille merkittävä väylä urheilulääketieteeseen, samalla olemme omalta osaltamme viemässä suomalaista huippu-urheilua eteenpäin" kertoo Leiras Finland Oy:n markkinointijohtaja Tapani Sopanen. "Meillä on erinomaiset valmiudet tarjota Suomen Olympiakomitealle kisajoukkueiden tarvitsemia lääkkeitä sekä samalla tukea urheilijoiden työterveydenhuoltoa", kertoo Sopanen. Osana kansainvälistä Nycomed- konsernia Leiras Finland tuo maahan vuosittain useita uusia lääkkeitä ja uusinta lääkeosaamista. Leiras Finland toimii urheilijoiden työterveyshuollossa lääkkeiden toimittajana sekä asiantuntijana urheilijoita hoitavien lääkärien koulutuksissa. Lääkeyhteistyössä turvallisuus ja luotettavuus ratkaisee Suomen Olympiakomitean vastaava ylilääkäri Aki Hintsa korostaa uuden kumppanuuden merkitystä. "Urheilijoiden työterveydenhuollossa on ensiarvoisen tärkeää, että voimme turvautua tuttuihin ja korkealaatuisiin lääkkeisiin. Turvallisuus ja luotettavuus ovat lääkeyhteistyössä avainasemassa. Meille on tärkeätä myös se, että voimme luottaa ammattitaitoiseen ja luotettavaan lääketoimittajaan ja yhteistyökumppaniin valmistautuessamme olympiakisoihin". Suomalaiset huippu-urheilijat ovat tulleet työterveydenhuollon piiriin pari vuotta sitten. Parhaimmillaan esimerkiksi Ateenaan tähtäävällä urheilijalla on omalääkäri, oma fysioterapeutti, terveydenhuollon suunnitelmallisuuteen sitoutunut valmentaja ja kattava sairaskuluvakuutus. "Ateenan kisojen lääkejärjestelyt on huolella suunniteltu. Otamme mukaamme mittavan määrän lääkkeitä, Ateenassa emme halua ottaa mitään riskejä. Kaikki lääkkeet täytyy olla entuudestaan tuttuja, hyviksi ja turvallisiksi havaittuja, lääkekokeiluissa voi mennä vuosien työ hukkaan", kertoo Olympiajoukkueen ylilääkäri Hintsa. Lisätietoja: Oy Leiras Finland Ab, markkinointijohtaja Tapani Sopanen, p. 020-746 5006, 0400- 411 043. Sähköposti: tapani.sopanen@leirasfinland.fi. Olympiakomitean ja Ateenan olympiajoukkueen ylilääkäri Aki Hintsa, p. 0400-802 141. Sähköposti: aki.hintsa@noc.fi. Oy Leiras Finland Ab on terveydenhoidon ammattilaisia ja apteekkihenkilökuntaa palveleva lääkeyhtiö ja Nycomed-konsernin tytäryhtiö. Leiras Finlandin painopistealueita ovat diabetes ja verenpaine, migreeni, allergia ja osteoporoosi sekä sairaala- ja perusterveydenhuoltotuotteet. Tuotevalikoima sisältää reseptilääkkeet ja apteekeissa myytävät itsehoidon tuotteet. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/28/20040728BIT00110/wkr0001.pdf