Suussa sulava särkylääke PAMOL® F - vaihtoehto tableteille ja supoille

Tiedote 31.8.2004 Suussa sulava särkylääke PAMOL® F - vaihtoehto tableteille ja supoille etenkin pienten lasten ja nielemisvaikeuksista kärsivien kivunlievitys helpottuu Apteekeista on nyt saatavilla aivan uudenlainen kipulääke PAMOL® F. Se on nopeasti suussa sulava tabletti, joka sopii koko perheen kivunlievitykseen ja kuumeen alentamiseen. PAMOL® F sopii kaikille, lapsille jo 9 kg:sta ylöspäin. Banaanin- tai mustaherukanmakuisia, suussa sulavia tabletteja on helppo ja miellyttävä käyttää. Pienille lapsille PAMOL® F liuotetaan lusikalliseen vettä tai maitoa. Vaikuttava aine on parasetamoli. PAMOL® F tarjoaa tervetulleen vaihtoehdon kipulääkitykseen. Se sulaa suussa 1030 sekunnissa ja imeytyy täydellisesti sekä vaikuttaa nopeasti. Suussa sulava lääkemuoto perustuu ranskalaisen Ethypharmin Flashtab- teknologiaan. PAMOL® F on tehokas lääke kaikenikäisten kivunlievitykseen ja kuumeen alentamiseen. Lapsille tarkoitettujen valmisteiden maku on banaani, aikuisten mustaherukka. Suomalaiset vanhemmat käyttävät tutkimuksien mukaan lastensa kivunhoitoon tyypillisesti suppoja. Lapsi kuitenkin pitää niitä usein epämiellyttävinä ja aikuiset kokevat niiden paikalleen asettamisen hankalaksi. Lääkeaine imeytyy supoista hitaammin ja huonommin kuin suun kautta otettavasta valmisteesta.1 Siksi supoista imeytyvän lääkeaineen määrä voi olla epätarkka. Tabletteja taas saattaa olla vaikea niellä, eikä niitä pienille lapsille tämän takia suositellakaan. Aikuisille PAMOL® F sopii esimerkiksi tilanteisiin, joissa nestettä tavallisen tabletin nielemisen avuksi ei ole saatavilla. Helposti mukana kulkevan PAMOL® F -kipulääkkeen voi ottaa missä vain, milloin vain. Se on myös oivallinen vaihtoehto henkilöille, joiden mielestä tabletin nieleminen on hankalaa. Lisäksi PAMOL®-tuoteperheeseen kuuluu aikuisille tarkoitettu perinteinen tabletti sekä sitruunan makuinen poretabletti. Tuoteperheen valmisteita on saatavilla apteekeista syyskuusta lähtien. Valmiste Vahvuus Kenelle Pakkaus- Maku Hinta koko PAMOL® F 125 mg 916 kg 12 tabl. banaani 3,62 € PAMOL® F 250 mg 1750 kg 12 tabl. banaani 3,78 € PAMOL® F 500 mg aikuiset 12 tabl. musta-herukka 3,94 € PAMOL® tabl. 500 mg 17 kg 10 tabl. - 2,48 € PAMOL® pore 500 mg 17 kg 10 tabl. sitruuna 2,65 € PAMOL®-tuoteperhe: LISÄTIETOJA: Oy Leiras Finland Ab, tuoteryhmäpäällikkö Piritta Vaarna, p. 020 746 5023, 0400 784 095. Sähköposti: piritta.vaarna@leirasfinland.fi. Katso myös: www.leirasfinland.fi ja http://www.leirasfinland.fi/tuotteet_itsehoito.cfm. Tiedote ja kuvat sähköisenä: AC-tiedotus/Hanna Hiilamo-Kangaslahti, p. (09) 6962 8124, 050 520 3153. Sähköposti: hanna.hiilamo@actiedotus.fi. 333/04 O 31.08.2004 Oy Leiras Finland Ab Oy Leiras Finland Ab on asiakassuuntautunut terveydenhoidon ammattilaisia ja apteekkihenkilökuntaa palveleva lääkeyhtiö, joka on eurooppalaisen Nycomed-konsernin tytäryhtiö. Leiras Finlandin painopistealueita ovat diabetes ja verenpaine, migreeni, allergia ja osteoporoosi sekä sairaala- ja perusterveydenhuoltotuotteet. Tuotevalikoima sisältää reseptilääkkeet ja apteekeissa myytävät itsehoidon valmisteet. _______________________________ 1 Hedström Heidi, Hoppu Kalle. Hoitomyöntyväisyys lasten lääkehoidossa. Tabu 3/2000. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040831BIT00180/wkr0001.pdf