Pohjolan Eloisa-seniorikodit suosittuja – ”Kaikkihan me vanhenemme”

Report this content

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on aloittanut Eloisa-konseptin mukaisen, vapaarahoitteisin, senioreille tarkoitetun asuinkerrostalon rakentaminen Vihdissä. Se on toinen Pohjola Rakennus Oy Uusimaan Eloisa-kohde. Ensimmäinen on Espoossa. Molemmat valmistuvat ensi vuoden syksynä.

– Eloisa-asuntojen kysyntä on ollut hyvin positiivista. Vihdin kohteen 43 asunnosta on jo yli puolet myyty ja yli 80 prosenttia varattu. Kaikki asuntotyypit ovat kiinnostaneet ostajia, Pohjola Rakennus Oy Uusimaan toimitusjohtaja Kim Bono iloitsee.

As Oy Vihdin Pisteenkaari sijaitsee keskeisellä paikalla Nummelassa hyvien palveluiden äärellä. Raija ja Aimo Flinkman ovat ostaneet yhtiöstä reilun 80 neliön asunnon.

– Päätimme jo kauan sitten, että luovumme omakotitalosta ja muutamme keskustan kerrostaloon ennen kuin täytämme 70 vuotta, nyt 66-vuotiaat Flinkmanit kertovat.

– Olemme vielä hyvässä kunnossa, mutta ihminen ikääntyy joka tapauksessa. Meillä on myös mökki, ja kahden pihan hoitaminen tulisi pian liian työlääksi. Etsimmekin nimenomaan senioriasuntoa, jossa on tilaa liikkua ja talossa hissi. Eloisa-koti täytti kaikki toiveemme ja teimme varauksen heti, kun asunnot tulivat ennakkomarkkinointiin, Aimo Flinkman kertoo.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa ei ollut Flinkmaneille entuudestaan tuttu, joten he selvittivät yhtiön taustat.

– Paperit olivat puhtaat ja yhtiö kotimainen perheyritys, mikä myös helpotti ostopäätöksen tekemistä. Samoin asunnonvälittäjänä toiminut SKV palveli meitä ammattitaidolla ja antoi hyvät neuvot myös nykyisen talon myyntiin.

Viime syksynä pääkaupunkisedulla toimintansa aloittanut Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on edennyt suunnitelmien mukaan. Tällä hetkellä rakenteilla on noin 250 asuntoa, joihin liittyy vain vähän myyntiriskiä.

Kuvateksti:

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on aloittanut Eloisa-konseptin mukaisen senioritalon rakentamisen Vihdissä. Sekä tämän As Oy Vihdin Pisteenkaaren että myös rakenteilla olevan As Oy Espoon Valapuiston asunnot on myyty hyvin, mikä osoittaa Eloisa-kodeille olevan kysyntää pääkaupunkiseudulla.

Lisätietoja:

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa

Toimitusjohtaja Kim Bono, 044 751 0100, kim.bono@pohjolarak.fi

www.pohjolarak.fi

Pohjola Rakennus Oy Uusimaa on projektinjohtomallilla toimiva, monipuolisen osaamisen rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Se on Pirkanmaalla toimivan, kotimaisen perheyhtiön Pohjola Rakennus Oy Sisä-Suomen tytäryhtiö, ja sen osaomistajina on yhtiön toimiva johto.

Pohjola Rakennus Oy Uusimaan vuoden 2014 liikevaihto tulee olemaan 25 miljoonaa euroa.

www.pohjolarakennus.fi