ETERAN LIIKEMERKKI ON ILMO VALTOSEN KÄSIALAA

Viestintä/Tiina Piensoho Julkaistavissa 9.4.2003 klo 13.jälkeen 010 55 33 735 tai 0400 674911 tiina.piensoho@lel.fi www.lel.fi Eteran LIIKEMERkki on Ilmo Valtosen käsialaa LEL Työeläkekassa muuttuu vuoden 2003 aikana keskinäiseksi eläkevakuutusyhtiöksi ja saa nimen Etera. Nimenmuutoksen myötä uudistuu myös yhtiön ilme. Eteran liikemerkin on suunnitellut graafisen suunnittelun kotimaisiin kärkinimiin kuuluva Ilmo Valtonen. Lahden Muotoiluinstituutista vuonna 1990 valmistunut Ilmo Valtonen on Suomen palkituimpia graafisia suunnittelijoita. Hän on töillään saanut menestystä monista kilpailuista sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Valtosen nimi löytyy myös kaikkien aikojen nuorimpana suomalaisena suunnittelijana graafisen alan 330 kansainvälisesti johtavaa tekijää esittelevän "Who's Who in Graphic Design" -kirjan sivuilta. Ilmo Valtonen on toiminut tuomarina monissa erilaisissa alan ammattilaisten mittelöissä. Graafisen suunnittelun ammattilaisten järjestön Grafian puheenjohtajana Valtonen toimi vuosina 1994-97. Ilmo Valtonen on työskennellyt helmikuun 2003 alusta TBWA\PHS:n suunnittelujohtajana. Sitä ennen hän oli vastaavissa tehtävissä Evia Helsinki Oy:ssä ja Viherjuuren Ilme Oy:ssä. Valtonen aloitti uransa graafisena suunnittelijana Varis & Ojala Oy:ssä vuonna 1990. Valtosen meriittilistalle on kertynyt monen suuren yrityksen liikemerkki ja ilme. Viime aikojen tunnettuja töitä ovat muun muassa Suomen Posti, Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomi sekä Elisa Communications. Lisätiedot Viestintäpäällikkö Riitta Heinonen, LEL Työeläkekassa, 010 55 33 404, 050 553 8409 tai riitta.heinonen@lel.fi Suunnittelujohtaja Ilmo Valtonen, TBWA\PHS, 09 413 35 596, 0500 415 775 tai ilmo.valtonen@phs.fi Liikemerkki www.lel.fi, Uutiset LEL Työeläkekassa on yksityinen työeläkelaitos, joka hoitaa rakennus-, metsä-, maatalous- ja satama-alan työntekijöiden eläketurvaa. LEL vastaa hoitosopimuksella myös TaEL-eläketurvasta. Vuoden 2003 aikana LEL Työeläkekassa muuttuu keskinäiseksi työeläkevakuutusyhtiöksi ja saa uuden nimen Etera. Vuonna 2002 LEL Työeläkekassan vakuutusmaksutulo oli 448 miljoonaa euroa. Samana vuonna LEL maksoi eläkkeitä 705 miljoonaa euroa. Sijoituksia LEL Työeläkekassalla oli vuoden 2002 lopussa 3,8 miljardia euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/09/20030409BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/09/20030409BIT00410/wkr0002.pdf