Lenovo ja Google julkistivat kehittävänsä ensimmäisen oikean Project Tango -älypuhelimen

–Yritykset avaavat myös uuden kiihdyttämön Project Tango -sovellusten kehittäjille

Tiedotusvälineille 8.1.2016

Lenovo julkisti CES-messuilla kehittävänsä Googlen kanssa ensimmäisen tuotantoon asti menevän Project Tango -alustaa käyttävän mobiililaitteen, jonka pitäisi olla myynnissä asti kesällä 2016.

Project Tango on Googlen kehittämä Android-pohjainen alusta, joka tuo mobiililaitteisiin ennennäkemättömän sensoririkkauden hyödyntämällä kehittynyttä konenäköä, liikkeentunnistusta ja sisätilojen 3d-kartoitusta. Alustan avulla virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden tai sisätilojen navigoinnin sovelluskehittäjille avautuu aivan uudenlaisia mahdollisuuksia.

Tuoteuutisen lisäksi Lenovo ja Google julkistikin samalla kehittäjille mahdollisuuden hakea mukaan avautuvaan Project Tango -sovelluskiihdyttämöön, jossa tarjolla on sekä rahoitusta että tukea. Hakuaikaa on helmikuun 15. päivään asti ja lisätietoa kiihdyttämöstä voi lukea osoitteesta https://www.google.com/atap/project-tango/app-incubator/.

Lisää tietoa on englanninkielisessä tiedotteessa osoitteessa http://news.lenovo.com/news-releases/lenovo-and-google-partner-on-new-project-tango-device.htm.

Hanna-Maria LifländerNetprofile Finland