Lenovo julkaisi MWC:ssä fiksumpaa teknologiaa verkottuneeseen maailmaan

Tiedotusvälineille 25.2.2019

Lenovo esitteli Barcelonan MWC2019 -tapahtumassa uutuustuotteensa, jotka ilmentävät Lenovon visiota tuoda fiksumpaa teknologiaa yhä useamman ihmisen hyödyksi. Julkistukset kattavat kaikki Lenovon tuotekategoriat PC:istä älylaitteisiin ja uusimman teknologian datakeskuksiin ja ratkaisuihin.

Lenovon MWC:ssä julkaisemien älylaitteiden kärkeä ovat ThinkPad-valikoiman uutuudet T490s, T490, T590, X390 ja X390 Yoga sekä uusimmat Motorola-älypuhelimet, kuten tuore moto g7 -tuoteperhe ja moto z3, johon kuuluu 5G Moto Mod – maailman ensimmäinen 5G-päivitettävissä oleva puhelin. Lenovon datakeskusryhmä julkisti myös uuden ThinkSystem SE350 edge-palvelimensa, joka kuuluu tulevaisuuden tuoteperheeseen yhdessä IoT- ja edge-tietojenkäsittelyn ratkaisujen kanssa.

Ammattikäyttöön valmistavaan teollisuuteen sekä kaupan, ravintola- ja matkailualojen suuryrityksiin Lenovo esitteli uudet kannettavat tietokoneet Lenovo 14w with Windows 10:n ja Lenovo 14e Chromebookin. Kenttätyöntekijöiden tarpeisiin suunniteltujen kannettavien käyttö voi nostaa tuottavuutta ja yhteistyötä alan yrityksissä.

Etätyön yhteistyömahdollisuuksia edistävät Lenovo-uutuudet ThinkVision M14 -mobiilinäyttö ja X1 ANC -kuulokkeet. ThinkVision M14 tarjoaa tien päällä kunnon näytön ja helpon sisällön jakamisen, ja X1 ANC -kuulokkeet ovat Dolby-ominaisuuksiensa ansiosta omaa luokkaansa ääniohjauksessa ja puheyhteyksissä.

Lenovo Tab V7 yhdistää Android-tabletin 6,9-tuumaisen näytön, verrattomat ääniominaisuudet ja koko päivän kestävän akun sekä älypuhelimen kätevyyden – vieläpä todella fiksussa hintaluokassa. Sen etu- ja takakamerat on kuin suunniteltu selfie-sukupolven kuvaustarpeisiin.

Kevään uutuus-PC:t Windows 10 IdeaPad- ja IdeaCentre -sarjoissa tuovat monta erilaista tyylivaihtoehtoa hintatasolla, joka sopii opiskelijoille, perheille ja nuorille ammattilaisille.

Uusin IdeaPad- ja IdeaCentre-tuoteperhe tuo lisää valinnanvaraa

Ammattilaiselle, joka haluaa saada enemmän aikaan liikkeelläkin, Lenovo esittelee uuden, kokonaan alumiinirakenteisen IdeaPad S540 -kannettavan, joka on saatavissa 14- ja 15-tuumaisena. Sen suorituskyvyn takaavat viimeisin 8. sukupolven Intel Core i7 -prosessori, NVIDIA GeForce MX250 -näytönohjain ja mahdollisuus myös AMD Ryzen 7 3700 U -mobiiliprosessoriin, jossa on AMD Radeon RX Vega 10 -integroidut grafiikat. Sen akun kesto on jopa 12 tuntia, ja RapidCharge -teknologia antaa vartin latauksella jopa kahden tunnin käyttöajan.

IdeaPad S540 on saatavissa syvänsinisenä, kuparinvärisenä tai mineraalinharmaana. Sen näytön reunat ovat entistä ohuemmat, ja valittavissa on kirkas Full HD IPS -näyttö. Dolby Audio -kaiuttimet välittävät selkeän ja voimakkaan äänen. Yksityisyyttä varjelee True Block -suoja, jonka voi liu’uttaa kameran päälle, kun IdeaPadiä ei käytetä.

Pikkusisarus IdeaPad S340 on ohentunut ja keventynyt, ja se tulee saataville neljässä eri värissä ja 14- tai 15-tuumaisena. Tässäkin uutuudessa on entistä enemmän suorituskykyä uuden Intel Core i7-8565U -prosessorin ja NVIDIA GeForce MX250 -näytönohjaimen ansiosta. Malliin saa myös AMD Ryzen 7 3700 U -mobiiliprosessorin ja AMD Radeon RX Vega 10 -integroidut grafiikat.

IdeaPad S340 on myös älylaite, joka sopii yhteen Amazon Alexan ja Microsoft Cortanan kanssa. Käyttäjä voi sopia tapaamiset, saada muistutuksia ja käsitellä tehtävälistoja Cortanalla tai käskeä Alexan ruokaostoksille, shoppailemaan tai säätämään musiikkia tai valaistusta.

Saman tuoteperheen ohut IdeaPad C340 täyttää liikkuvan työn tekijän monet tarpeet: 14- tai 15 –tuumaista laitetta voi käyttää kannettavana pidempien viestien tai taulukkojen laadintaan tai sen voi taittaa tabletiksi, jolla viihtyy videoiden parissa työmatkaliikenteessä. RapidCharge-teknologialla varustettu akku kestää jopa 8 tuntia. Koneen saa myös varustettuna sormenjälkitunnistimella nopeaa sisäänkirjautumista varten tai Active Pen -kynäkkeellä, jolla voi piirtää tai kirjoittaa näytölle missä tahansa.

Uusi kuluttajakäytön PC-perhe täydentyy IdeaCentre AIO A340 -pöytäkoneella. Sen saa joko Intel Core i5-8400T -prosessorilla ja AMD Radeon 530 -näytönohjaimella tai integroidulla grafiikalla tai varustettuna AMD A9-9425 prosessorilla, joka kattaa jokapäiväiset tietokoneen käyttötarpeet netinkäytöstä budjetointiin ja kuvien käsittelyyn. Tyylikkään minimalistiseksi muotoiltu pöytäkone on saatavana 22- tai 24-tuumaisella Full HD -näytöllä. Mustana ja valkoisena saatava laite erottuu edukseen muista möhkälemäisistä kotikoneista ja sulautuu kodin tai toimiston sisustukseen.

Kaikki uudet IdeaPad- ja IdeaCentre-PC:t sopivat yhteen viimeisimmän Yoga ANC-kuulokemallin kanssa. Vastamelukuulokkeen mikrofoni ja Dolby-kuuloke-elementit suodattavat myös ympäristön häiritsevät äänet puheluiden aikana.

Uutuuksien saatavuus ja hinnat Suomessa tarkentuvat myöhemmin.

Lisätietoa näistä ja muista uutuuksista on Lenovon alkuperäisessä tiedotteessa:

Lenovon datakeskusryhmän julkistukset:

Lisätietoja medialle: