Lenovo kehittää maailman ensimmäistä taittuvanäyttöistä tietokonetta ThinkPad X1 -mallistoonsa

TIEDOTUSVÄLINEILLE 14.5.2019

Lenovon pitkään innovaatioiden historiaan on tulossa uusi läpimurto: maailman ensimmäinen tietokone taittuvalla näytöllä. Yhtiö esitteli vuotuisessa Accelerate-tapahtumassaan kehitteillä olevaa laitetta, joka on tulossa premium-luokan kannettavien ThinkPad X1 -tuoteperheeseen. Kyseessä ei ole älypuhelin, tabletti tai hybridikannettava, vaan täysiverinen tietokone.

Lenovon tilaa säästävän koneen suunnitteluidea viriää siitä, että jokainen haluaa mieluiten katsoa isoa näyttöä myös liikkeellä olleessa. Käytännössä mielihalun toteuttaminen matkaillessa voi olla epämukavaa tai mahdotonta. Aikaisemmin 13,3-tuumainen näyttö vaati, että laitteen koko mukautui näyttöön. Nyt Lenovon suunnittelupöydällä oleva kannettava sen sijaan kutistuu puolikkaaseen teräväpiirtoisen näytön leveydestä.

Taittuvanäyttöinen ThinkPad mukautuu käyttäjänsä elämään yötä päivää:

• Herää, taita kirjaksi ja vilkaise sosiaalisen median päivitykset vuoteessa.
  • Mene keittiöön, avaa koko kone ja katsele uutissivuja.
  • Hyppää joukkoliikenteeseen ja tarkista sähköpostit koneen ollessa taitettuna.
  • Saavu töihin, telakoi kone ja aloita työskentely. Mene kokoukseen, tee muistiinpanoja kosketusnäytölle kynällä tai kirjoita kuin tabletilla.
  • Saavu kotiin, avaa kone ja katsele lempiohjelmiasi.
  • Rentoudu vuoteessa, taita kahtia ja lueskele ennen nukkumista.

Tietoa koneen tarkoista ominaisuuksista ja saatavuudesta on tulossa vuonna 2020. Lisätietoa löytyy Lenovon englanninkielisestä tiedotteesta:

Lisätietoja medialle:
Ari Saarelainen