• Lenovo/

Lenovo osti IBM:n PC-liiketoiminnan tasan kymmenen vuotta sitten - lähtölaukaus matkalla maailman suurimmaksi

Tiedotusvälineille 4.5.2015

Toukokuun alussa tuli kuluneeksi tasan vuosikymmen siitä, kun Lenovo kohahdutti IT-maailmaa ostamalla IBM:n PC-liiketoiminnan, ja sen kruununjalokivenä maineikkaat ThinkPad-kannettavatLenovo oli valmistanut tietokoneita jo aiemmin Kiinan markkinoillemutta IBM-kauppa nosti yhtiön yleiseen tietoisuuteen myös länsimaissa.

Ennen IBM-kauppaa Lenovo oli maailman yhdeksänneksi suurin PC-valmistaja ja sen vuosiliikevaihto oli noin 3 miljardia dollaria. Nykyisin Lenovo on maailman suurin PC-valmistaja ja lisäksi kolmanneksi suurin älypuhelimissa, tableteissa ja x86-palvelimissa. Sen vuosiliikevaihto on 39 miljardia dollaria.

Aiheesta tarkemmin englanninkielisessä tiedotteessahttp://news.lenovo.com/article_display.cfm?article_id=1970

Tuomas Niska
Netprofile Finland