Lenovo ottaa strategisia askelia konesalikentällä

Tiedotusvälineille 5.11.2015

Kiinalaisjätti Lenovo julkisti uuden strategisen tason kumppanuuden yhdysvaltalaisen Nutanixin kanssa. Nimestään huolimatta Nutanix ei ole pseudoterveellinen aamiaismuro, vaan eräs kärkinimistä konesaleja ohjaavien ohjelmistojen kehityksessä. Kumppanuuden hedelmänä yritykset aikovat tuoda vauhdilla markkinoille uusia hyperkonvergoidun infrastruktuurin ratkaisuja konesaleihin kautta maailman.

Miksi tästä pitäisi olla kiinnostunut?

Hyperkonvergoitu infrastruktuuri on huonosti suuhun mahtuva pöhinätermi, jolla tarkoitetaan sitä, että konesali-infra siirtyy vauhdikkaasti yhä korkeamman abstraktiotason laatikoihin. Ne maksavat vähän perinteistä storagea enemmän, mutta tulevat pitemmän päälle halvemmiksi kiitos nopeamman käyttöönoton ja joustavammin moniin eri tarkoituksiin skaalautuvan luonteen.

Nutanix tuo peliin eturivin teknologiaa ja Lenovo valtavan jakeluverkostonsa – etenkin Kiinassa – sekä edelleen suositun x86-arkkitehtuurin perintönä ison kasan yhteensopivuutta. Tähtäimessä ovat alan jätit, kuten juuri Dellin ahmima EMC.

Tarkempaa tietoa löytyy englanninkielisestä tiedotteesta osoitteessa http://news.lenovo.com/news+releases/lenovo+nutanix+hyperconverged.htm

Lisätiedot:
Tuomas Niska