Lenovo panostaa lisättyyn älyyn – uudet tuotteet julki MWC 2018:ssa

– Lenovo julkaisi Mobile World Congress 2018 -tapahtumassa muun muassa ääniohjauksella toimivan hybridikannettavan ja älykkään datakeskuskonseptin.

PC-laitteistaan alun perin tunnettu Lenovo panostaa jatkossa yhä enemmän teknologioihin, jotka hyödyntävät lisättyä älyä, ääniohjausta sekä virtuaali- ja lisättyä todellisuutta. Konkreettisimmin yrityksen uusi suunta näkyy laitteissa, jotka se julkaisi tänään Mobile World Congress 2018 -tapahtumassa.

Uusien laitteiden joukosta löytyy muun muassa kaksi uutta hybridikannettavaa, Yoga 730 ja Yoga 530, jotka muiden Yoga-laitteiden tapaan taipuvat tabletiksi tai läppäriksi käyttäjän tarpeen mukaan. Yoga 730 -mallissa on lisäksi sisäänrakennettuna Cortana- ja Alexa-ääniohjaukset, joiden ansiosta laite toimii näppärästi myös kosketusetäisyyden ulkopuolella.

MWC:ssä Lenovo julkaisi myös uudet isku- ja roiskesuojatut versiot suosituista Chromebook-läppäreistään. Näistä esimerkiksi 500e Chromebook sisältää piirtämiseen hyvin sopivan EMR-kynän.

Lenovon datakeskuksia kehittävä yksikkö puolestaan esitteli uuden suorituskyvyn maksimointiin perustuvan tarjoomansa, jolla yritys vahvistaa jalansijaansa telekommunikaation ja esineiden internetin alueilla.

Lisäksi Lenovo julkaisi MWC:ssä elintoimintoja monitoroivat Motorola Health Mod -lisävarusteen Motorola-älypuhelimiinsa. Lenovo esitteli myös tammikuussa CES-messuilla julkaistuja virtuaalitodellisuuden tuotteitaan Mirage Soloa ja Mirage Cameraa.

Tarkemmat tiedot uusista julkistuksista alkuperäisessä tiedotteessa:

Ari Saarelainen
Netprofile