Lenovo siirtää x86-palvelinten tuotantoaan Eurooppaan

Konesalibuumi Euroopassa ja logistiikka kannustavat valmistamaan muuallakin kuin Kiinassa

Tiedotusvälineille 9.5.2016

Maailman suurin pc-valmistaja Lenovo julkisti siirtävänsä x86-palvelinten tuotantoaan Kiinasta Eurooppaan. Valmistuskumppani on unkarilainen Flex, jonka tehtaalla Sárvárissa palvelinten tuotanto käynnistyy jo kesällä 2016.

Lenovo perustelee tuotannon siirtämistä Eurooppaan logistiikka- ja nopeussyillä. Lenovolla on Euroopassa paljon asiakaskuntaa, jolle se pystyy toimittamaan palvelinrautaa Unkarista edullisemmin ja nopeammin kuin Kiinasta. Useat x86-laitteet valmistetaan tilauksesta ja pannaan kokoon asiakkaan vaatimusten mukaisesti, joten joustavuus myös toimitusajoissa on tärkeää.

"Tuotannon siirtäminen Eurooppaan on meille strateginen liike, josta olemme saaneet avainasiakkailtamme erittäin positiivista palautetta. Uskomme, että tämä vahvistaa jalansijaamme EMEA-alueen palvelinmarkkinoilla ja varmistaa palvelutason säilymisen nykyasiakkaillemme", Lenovon EMEA-alueen datakeskusyksikön johtaja Wilfredo Sotolongo sanoo.

Unkarissa valmistetaan jo nyt Lenovon laitteita, pääasiassa ThinkCentre-sarjan palvelimia samaisella Flexin tehtaalla Sárvárissa.

Lisää tietoa englanninkielisestä tiedotteesta osoitteessa http://news.lenovo.com/news-releases/lenovo-announces-move-to-manufacture-enterprise-and-data-center-products-in-europe.htm.

Hanna-Maria Lifländer, Netprofile Finland