Lenovolta jälleen vahva vuosineljännes

-IT-jätti myi heinä-syyskuussa 35,6 miljoonaa laitetta

Tiedotusvälineille 6.11.2014

Kiinalaisen Lenovon tuloskunto jatkuu vahvana. Tilivuotensa toisessa neljänneksessä eli heinä-syyskuussa 2014 Lenovon liikevaihto kasvoi 7 prosenttia, liikevoitto 19 prosenttia ja yrityksen markkinaosuus PC:issä lähenteli jo 20 prosenttia. Lenovon vahvin alue on yhä kannettavat tietokoneet, joista syntyi 52 prosenttia liikevaihdosta.

Yhteensä vuosineljänneksen aikana Lenovo myi 35,6 miljoonaa PC:tä, läppäriä, tablettia ja älypuhelinta eli noin viisi laitetta joka sekunti. Jopa pöytäkoneissa Lenovon myynti kasvoi 6,4 prosenttia, kun maailmanlaajuisesti pöytäkoneiden markkinat kutistuivat 2,3 prosenttia.

Kuluttajalaitteiden ja PC-markkinoiden lisäksi palvelimet vetävät, sillä Enterprise-osasto kasvatti laitetoimituksiaan jopa 35 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. IBM:lta vastikään ostetun x86-liiketoiminnan myötä Lenovo odottaa vahvistavansa edelleen asemaansa myös palvelinmarkkinoilla.

"Suomessa Lenovo vahvisti kakkossijaansa PC-markkinoilla ja bisnesläppäreissä saavutimme ensimmäistä kertaa jopa markkinoiden ykköspaikan. Voi siis sanoa, että strategiamme toimii ja haemme yhä parempaa osuutta laitemarkkinoista. Tulevaisuudessa odotan palvelin- ja tallennuspuolen jatkavan samaa kasvu-uraa ja uusien monikäyttölaitteiden nostavan suosiotaan myös meillä", Lenovon Suomen maajohtaja Timo Toukola kertoo.

Tarkempaa tietoa Lenovon toisen vuosineljänneksen tuloksesta saa englanninkielisestä tiedotteesta osoitteesta http://news.lenovo.com/article_display.cfm?article_id=1861

Lisätiedot:

Tuomas Niska