Lenovolta vahva tulos - yhä maailman PC-ykkönen, kasvua mobiilimarkkinoilla

Tiedote 14.8.2014

Lenovo julkisti tänään kesäkuun lopussa päättyneen vuosineljänneksensä tuloksen. Vauhti pysyi kovana: viime tilivuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna liikevaihto kasvoi 18 % ja liikevoitto ennen veroja 22 %.

Lenovo pysyi yhä maailman suurimpana PC-valmistajana ja jopa kasvatti markkinaosuuttaan erityisesti Euroopassa, Lähi-idässä sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Tablettimarkkinoilla Lenovon toimittamien laitteiden määrä kasvoi 67 % viime vuoteen verrattuna ja se on jo kolmanneksi suurin valmistaja. Älypuhelinten myynti kasvoi 39 prosenttia 15,8 miljoonaan laitteeseen, mikä oli ensimmäisen kerran määrältään jo suurempaa kuin Lenovon PC-myynti. Suurin osa älypuhelimista meni Kiinan markkinoille, joilla Lenovo nousi ykkösvalmistajaksi.

"Myös Suomessa paransimme asemiamme ja olemme yhä markkinoiden toiseksi suurin, mikä kertoo, että strategiamme on vankka ja tuottaa tuloksia paitsi maailmalla myös Suomessa", Lenovon Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Timo Toukola kertoo.

"Haemme tietysti yhä kasvua ja haluamme kilpailla tosissaan markkinaykkösen paikasta. Kuluttajalaitteissa odotan etenkin nopeaa kehitystä, sillä siellä meillä on tarjota paljon innovatiivisia tuotteita ja uudenlaisia avauksia kuten Yoga-Flex- ja Miix-hybridilaitteet. Tulevaisuuden suhteen olen luottavainen", Toukola jatkaa.

Tarkempaa tietoa Lenovon tuloksesta löytyy englanninkielisestä tiedotteesta osoitteesta http://news.lenovo.com/article_display.cfm?article_id=1808

Lisätiedot:

Tuomas Niska