Lenovon TechWorld-tapahtuman kohokohdat: lisättyä todellisuutta ja modulaarisia mobiililaitteita

Tiedotusvälineille 13.6.2016

Lenovo esitteli toista kertaa järjestetyssä TechWorld-konferenssissaan yhtiön tulevaisuuden kolme teknologista tukijalkaa: laiteinnovaatiot, laitteiden kytkeytyminen pilvipalveluihin sekä näiden palveluiden perustana toimiva infrastruktuuri. Lenovolla on pitkä historia nimenomaan loppukäyttäjien laitteissa, mutta nopeasti kehittyvä teknologia avaa valtavia mahdollisuuksia myös palveluiden ja sovellusten taustajärjestelmissä. Lenovon tavoitteena on olla vahva peluri myös näissä.

TechWorldissa nähtiin lisäksi tuotejulkistuksia. PHAB2 Pro on maailman ensimmäinen Googlen Tango-teknologiaa hyödyntävä älypuhelin, joka mahdollistaa lisätyn todellisuuden kokemuksen. PHAB2 Pro tuo käyttäjien ulottuville lisätyn todellisuuden sovellukset, joista on hyötyä sekä opetus- että kotikäytössä kuten myös esimerkiksi täysin uudenlaisten museokokemusten muodossa.

Toisen kiinnostavan uutuuden esitteli Lenovon tuotekehitykseen osallistuva näyttelijä ja teknologiayrittäjä Ashton Kutcher. Hän esitteli Moto Mods -järjestelmää, jolla Motorolan uusia lippulaivamalleja voi muokata tarpeen mukaan, lisäämällä laitteeseen esimerkiksi projektorin, tehokkaamman äänentoiston tai lisäakun.

TechWorldissa vilautettiin myös teknologiakonsepteja, jotka eivät vielä ole tuotantokypsiä. Tapahtumassa esiteltiin muun muassa taipuvia näyttöjä ja uusi versio edellisvuonna esitellyistä älykengistä.

Pääjohtaja Yuanqing Yangin esitys on katsottavissa Lenovon Youtube-kanavalla osoitteessa www.youtube.com/Lenovo

Lisätietoja alkuperäisessä tiedotteessa:
news.lenovo.com/news-releases/lenovo-unveils-smartphones-that-reshape-whats-possible-vision-for-connected-devices-at-tech-world-2016.htm

Hanna-Maria  Lifländer

Netprofile  Finland