Lenovon ThinkShield turvaa jatkossa päätelaitteet tekoälyn voimin – julkisti strategisen kumppanuuden SentinelOnen kanssa

Lenovo ja autonomista tietoturva-alustaa tarjoava SentinelOne ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tarkoituksena on kehittää Lenovon ThinkShield-tietoturvapalveluita. Lenovon asiakkaat voivat nyt ostaa SentinelOnella varustettuja laitteita, joista löytyy muun muassa reaaliaikainen uhkien tunnistus ja torjunta (ActiveEDR), IoT-tietoturva sekä pilven sovellusten työkuormia suojaava käyttäytymisen ennustamiseen perustuva tekoäly.

ThinkShield rakentuu Lenovon “security by design” -ajattelulle, ja sen tarkoituksena on tarjota asiakkaiden päätelaitteisiin paras mahdollinen turva. SentinelOnen autonominen ja reaaliaikainen suoja on nyt keskeinen osa Lenovon ThinkShield-tarjontaa ja se on saatavilla työasemille, palvelimille, pilvelle sekä IoT-laitteille.

SentinelOnen patentoidut tekoälymallit toimivat kaikissa laitteissa ennustaen mahdollisia tulevaisuuden hyökkäyksiä sekä mahdollistaen laitteiden nopean toipumisen. SentinelOnen käyttäytymistä ennustava tekoäly korvaa täysin perinteisen virustorjunnan, sillä se kykenee havainnoimaan ja estämään uhkia reaaliajassa.

“Lenovolla tietoturva alkaa suunnittelusta ja jatkuu läpi toimitusketjun sekä koko laitteen elinkaaren”, sanoo Christian Teismann, Lenovon PC- ja älylaitteista vastaava johtaja. “SentinelOne-kumppanuus lisää uuden tason ThinkShield-palveluihimme suojellen asiakkaiden päätelaitteita tämän päivän kyberhyökkäyksiltä.”

“Päätelaitteet ovat nousseet entistä kiinnostavammiksi kyberrikollisille, sillä digitalisaatio muovaa kovalla vauhdilla tapaamme tehdä töitä aika- ja paikkariippumattomasti. Smarter Technology for All -strategiamme mukaisesti haluamme luonnollisesti suojata asiakkaidemme käyttämät laitteet. Kumppanuutemme SentinelOnen kanssa tarkoittaa, että yritysasiakkaamme voivat hyötyä kontekstuaalista tekoälyä hyödyntävästä huipputeknologiasta”, sanoo Nima Baiati, Lenovon tietoturvaratkaisuista maailmanlaajuisesti vastaava johtaja.

Lue lisää Lenovon englanninkielisestä tiedotteesta: https://news.lenovo.com/pressroom/press-releases/partnership-with-sentinelone-enhancing-thinkshield-ai-powered-endpoint-security/

Yhteystiedot medialle:
Jenni Ahlapuro