Lenovon uudet YOGA-kannettavat ja Windows 10 -tabletti valmiina lähtöön

–YOGA 710, 510 ja ideapad MIIX 310 -uutuuksissa merkittäviä parannuksia painossa, yhteyksissä ja akunkestävyydessä

Tiedotusvälineille 22.2.2016

Lenovo on esitellyt Barcelonan Mobile World Congressissa sunnuntaina kaksi uutta Windows 10 -kuluttaja-pc:tä: YOGA 710 ja 510 -hybridikannettavat sekä ideapad MIIX 310 2-in-1 -tabletin irrotettavalla näppäimistöllä. Uutuudet on suunniteltu vastaamaan kuluttajien tarpeeseen käyttää useita eri laitteita erityyppisten tehtävien hoitamiseen.

Keyyt ja tehokas 11-tuumainen YOGA 710 sopii etenkin matkailijoille sekä mobiilisti työskenteleville. Sitä voi käyttää kuten perinteistä kannettavaa tai tablettia ja se taipuu myös pysty- ja telttatilaan. Windows 10 -kannettavan 14-tuumaisessa mallissa on kuudennen sukupolven Gen Intel Core i7 -prosessori ja 11-tuumaisen saa jopa Core m5 -prosessorilla. 14-tuumainen malli tarjoaa hyvät WiFi-yhteydet ja 256 gigatavun SSD-levy mahdollistaa elokuvien, kuvien ja tiedostojen nopean käsittelyn. Akku kestää kahdeksan tuntia, FHD (1920x1080) -näyttö takaa terävän kuvan ja Dolby Audio Premium täyteläisen voimakkaan äänimaailman.

Tyylikkäästi muotoiltu YOGA 510 sopii YOGA 710:n tapaan käytettäväksi neljässä tilassa. Painoa on mallista riippuen ainoastaan 1,75 kg (14'') tai 2,08 kg (15'') ja akku kestää 8,5 tuntia. Uudenlaiseen muotoiluun kuuluu lisäksi timanttileikattu kämmentuki. Tehokkaan multitaskauksen mahdollistaa kuudennen sukupolven Intel Core i7 -prosessori ja vapaavalintainen AMD Radeon R7 M460 2GB GFX.

Kolmas uutuus, 10-tuumainen ideapad MIIX 310 2-in1 -tabletti, on saatavilla 4G LTE -yhteyksillä. Monipuolisessa, hinnaltaan edullisessa tabletissa on irrotettava näppäimistö ja akku kestää peräti kymmenen tuntia. Valinnainen FHD-näyttö varmistaa mukaansa tempaavat elokuvahetket, EMMC-muistia saa 64 gigatavua ja DDR3L-muistia neljä gigatavua. Cortana sekä Lenovo REACHit helpottavat puolestaan tiedostojen löytämistä.

Hinnat ja saatavuus:

• YOGA 710 11'' alkaen 799 €, saatavilla toukokuussa 2016
  • YOGA 710 14'' alkaen 899 €, saatavilla toukokuussa 2016
  • YOGA 510 14'' alkaen 479 €, saatavilla huhtikuussa 2016
  • YOGA 510 15'' alkaen 699 €, saatavilla huhtikuussa 2016

• ideapad MIIX 310 10'' alkaen 269 €, saatavilla kesäkuussa 2016

Kuvia tuotteesta ohessa. Lisätietoja alkuperäisessä englanninkielisessä tiedotteessa:

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:
Hanna-Maria Lifländer