Lenovon uudistettu IdeaPad-kannettavien tuoteperhe tuo tyyliä ja tehoa

Lenovo on julkaissut kokonaan uuden IdeaPad-kannettavien tuoteperheen, joka noudattaa linjaa vähemmän on enemmän. Tämä tarkoittaa ohuempia ja kevyempiä koneita, jotka vastaavat käyttäjien tarpeisiin tehokkaammin ja tyylikkäämmin. Valikoimaan tulee yhteensä kuusi eri mallia. Lisäksi pelaajille Lenovo tuo erittäin tehokkaan Legion Y920 -pelikannettavan.

Uusi IdeaPad-kannettavien tuoteperhe sisältää mallit IdeaPad 720, 520, 320 ja näiden ohuemmat S-versiot IdeaPad 720S, 520S ja 320S. Kaikin puolin uudistetut, aiempaa pienemmät ja tyylikkäämmät laitteet on suunniteltu ja muotoiltu vastaamaan modernin, kustannustietoisen kuluttajan makuun ja odotuksiin.

Minimalistinen muotokieli ja vähemmän on enemmän -ajattelu jatkuvat myös uusien IdeaPadien konepellin alla. Suorituskykyä varten Lenovo on tarkasti valinnut ominaisuudet, jotka parantavat käyttökokemusta dramaattisesti polttamatta puhki ostajan kukkaroa. Kaikissa malleissa on uusimman sukupolven Intel-suoritin. Osassa on erillinen Nvidian GeForce 940MX -näytönohjain.

Kolme erittäin ohutta S-mallia sopivat niille, joille kannettavuus ja suorituskyky ovat tärkeitä. Esimerkiksi alumiinirunkoisessa 720S-huippumallissa on tuorein seitsemännen sukupolven Intel Core i7 -suoritin, Nvidian näytönohjain, jopa yhden teratavun ssd-massamuisti, huippunopea Thunderbolt 3 -liitäntä – lisäksi 13-tuumainen malli painaa vain 1,14 kiloa ja paksuus on vain 13,6 millimetriä. Koneessa on myös sormenjälkilukija.

IdeaPad 520 ja 520S on nekin varustettu uusilla Intelin Core i7 -suorittimilla ja lisäksi suorituskykyä antaa Nvidian GeForce 940MX -näytönohjain. Arkikäyttöön sopivat IdeaPad 320 ja ohuempi sisar 320S, jotka todistavat, että edullisen ei tarvitse tarkoittaa tylsää. Esimerkiksi 320-mallissa on uudet suorittimet, usb-c-liitännät ja dvd-asema sekä lisävarusteena sormenjälkilukija ja kosketusnäyttö. 320S:n 15-tuumaisessa versiossa puolestaan on jopa teratavun massamuisti ja erillinen Nvidia-näytönohjain.

Valinnanvaraa tuo uutuuksien värisävyjen kirjo. IdeaPad 720 -sarjan koneet henkivät arvokkuutta jalometallisilla värisävyillä. IdeaPad 520 -sarja tulee saataville kullan ja hopean lisäksi purppuraisena ja pinkkinä. IdeaPad 320 -sarja taas leikittelee yhteensä kahdeksalla eri värisävyllä, kuten deniminsinisellä ja korallinpunaisella.

Pelikannettava Lenovo Legion Y920 nousee Legion-malliston huippulaitteeksi, joka täyttää pro-tasoisen pelaajan tarpeet ja tukee uusimpia virtuaalitodellisuuden peliominaisuuksia. Taustavalaistulla mekaanisella näppäimistöllä varustettu 17-tuumainen kone toimitetaan ylikellotettavalla Intelin K-sarjan suorittimella, ja sen näytönohjaimeksi on valittavissa Nvidia GeForce GTX 1070 8G.

Uuden IdeaPad-tuoteperheen verolliset alkaen-hinnat ja saatavuuden alustava alkamisaika EMEA-alueella:

• IdeaPad 720: 15-tuumainen, 749 €, heinäkuu 2017
  • IdeaPad 720S: 13-tuumainen, 899 €, heinäkuu 2017
  • IdeaPad 520: 15-tuumainen, 649 €, toukokuu 2017
  • IdeaPad 520S: 14-tuumainen, 699 €, toukokuu 2017
  • IdeaPad 320: 14-tuumainen, 349 €; 15-tuumainen 299 €; 17-tuumainen 399 €, toukokuu 2017
  • IdeaPad 320S: 14-tuumainen, 499 €; 15-tuumainen, 499 €, toukokuu 2017
  • Lenovo Legion Y920, 2599 €, toukokuu 2017

Lisätietoja uusista IdeaPadeistä löytyy englanniksi Lenovon blogista: http://blog.lenovo.com/en/blog/the-all-new-lenovo-ideapad-laptop-family/

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Ari Saarelainen