Lenovon vauhti ei hiivu

Tiedotusvälineille 21.5.2015

Lenovo julkisti tilivuoden 2015 tuloksensa. Liikevaihto kasvoi tilivuodessa 20 prosenttia ennätykselliseen 46,3 miljardiin dollariin. Liikevoitto ennen veroja ja ilman yrityskaupoista aiheutuneita kertaluontoisia eriä oli 1,14 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Sisältäen kertaluontoiset erät tulos oli 971 miljoonaa dollaria. Lenovo toimitti tilivuoden aikana 60 miljoonaa pc:tä, 76 miljoonaa älypuhelinta ja 12 miljoonaa tablettia.

Liiketoiminta monipuolistui, sillä älypuhelinten, tablettien, palvelinten ja palveluiden osuus tuloksesta oli viime neljänneksellä jo 37 prosenttia, kun vielä vuosi sitten se oli 17 prosenttia. Pc-markkinoiden ykkönen Lenovo on ollut jo viimeiset kaksi vuotta.

“Vahvistimme toista sijaamme Suomen supistuneilla pc-markkinoilla pääsemällä 27,5 prosentin markkinaosuuteen. Kotimaan kuluttajatietokonemarkkinoilla saavutimme 116 prosentin kasvulla ensimmäisen sijan ja 27,1 prosentin markkinaosuuden. Seuraava askeleemme on toistaa tämä menestys tableteissa ja palvelimissa. En lepää ennen kuin olemme saavuttaneet ykkössijan kaikissa markkinasegmenteissä,” sanoo Lenovon Suomen ja Baltian maajohtaja Timo Toukola.

Tarkempaa tietoa Lenovon tuloksesta löytyy linkin takaa sijaitsevasta englanninkielisestä tiedotteesta:

Lisätiedot:
Tuomas Niska