ThinkPad-kannettavat saavat ensi kertaa AMD-suorittimia

TIEDOTUSVÄLINEILLE 8.5.2019

Teknologiayhtiö Lenovo tuo luotettavuudestaan tunnettuihin ThinkPad-kannettaviinsa ensi kertaa AMD:n valmistamat suorittimet. Uudet AMD Ryzen 7 PRO Mobile -suorittimet Radeon Vega -grafiikalla tulevat uutuusmalleihin ThinkPad T495, T495s ja X395. Ohuet ja kevyet ThinkPad T- ja X-sarjat edustavat vertaansa vailla olevaa kannettavuutta.

Uutuuskolmikko sisältää kaikki ominaisuudet, joita käyttäjät ovat tottuneet odottamaan Think-tuoteperheen laitteilta: tinkimätöntä luotettavuutta, kestävyyttä, turvallisuutta ja suorituskykyä. Uutuuksien akunkesto ja suorituskyky ylittävät aiemmat T- ja X-sarjan mallit.

“Nämä uudet ThinkPad-lippulaivamalliston edustajat ovat ensimmäinen kerta, kun AMD:n edut ovat kevyiden T-, Ts- ja X-sarjan kannettavien sisällä. Käyttäjät saavat premium-tasoisen tietojenkäsittelykokemuksen näillä äärimmäisen kannettavilla laitteilla”, sanoi tuoteryhmästä vastaava Lenovon johtaja Jerry Paradise.

Muihin uusiin ominaisuuksiin sisältyy muun muassa ylimääräinen kiihtyvyystunnistin, joka täydentää jo entuudestaan kovimmat standardit täyttävän iskunkestävyyden. Koneiden 14-tuumaisten full hd -näyttöjen kirkkaus puolestaan yltää lukemaan 400 cd/m2.

Tietoturvaa parantaa AMD Memory Guard, joka suojaa koneen keskusmuistin hyökkäyksiltä reaaliaikaisella salauksella. Lisäksi mallien T495s ja X395 ThinkPad PrivacyGuard -ominaisuus voi suojata näytön sisällön, jos kone havaitsee sivullisen yrittävän kurkkia käyttäjän olan takaa.

EMEA-alueella uutuuksien saatavuus alkaa kesäkuussa. Alkaen-hinnat alueella ovat seuraavat:

ThinkPad T495 – 899 euroa
ThinkPad T495s – 999 euroa
ThinkPad X395 – 949 euroa

Lisätietoa uutuuksista on Lenovon englanninkielisessä tiedotteessa:

Lisätietoja medialle:

Ari Saarelainen