• Lexly/

Lakialan digitaalinen uudistaja Lexly sai merkittävän investoinnin medianäkyvyyteensä

Perheoikeuden lakipalveluja kuluttajille tarjoava Lexly Oy sai osakkaakseen kotimaisen mediapalveluyhtiön 8 Media Ventures Oy:n. Lexly tarjoaa lakipalveluja nykyaikaisella tavalla sekä digitaalisesti että etäpalveluna kaikkialle Suomeen. 8 Media Venturesin mukaantulo tuo Lexlylle medianäkyvyyttä lähes miljoonan euron arvosta. Laaja näkyvyys sekä televisiossa että digitaalisissa viestintäkanavissa nostaa Lexlyn lakipalvelut suuren yleisön tietoisuuteen.

“Suomalaiset kuluttavat lakipalveluja omassa elämässään liian vähän ja liian myöhään, mikä voi kostautua myöhemmin sekä taloudellisesti että henkisesti”, sanoo Lexlyn markkinointipäällikkö, perhejuristi Katariina Kuusiluoma.

”Yksi merkittävä syy tähän on, että valtaosa suomalaisista ei tunne yhtään lakialan toimijaa, jonka kokisi vastaavan omia tarpeita. Oman elämän lakiasioiden kuntoon laittamisen hyötyjä ei myöskään tunneta kovin hyvin. Monet myös pelkäävät lakipalvelujen olevan kalliita. Tästä syystä tärkeät asiakirjat kuten oma testamentti ja edunvalvontavaltakirja jäävät tekemättä ajoissa.”

Digitalisaatio on edennyt lakialalla hitaasti. Tarve turvallisiin juridisiin etäpalveluihin korostui voimakkaasti koronapandemian aikana, kun mahdollisuus perinteisten lakipalvelujen käyttöön oli hyvin rajallinen.

Lexly on alan ainoa toimija, jonka digitaaliset palvelut ja etäpalvelut perustuvat tietoturvalliseen alustaan.

Lexlyn monikanavainen palvelumalli tuo oman elämän lakipalvelut jokaisen suomalaisen ulottuville, sillä digitaalisten palvelujen hinta on totuttua edullisempi ja juristin etävastaanotto on mahdollista joka puolelle Suomeen.

Lexly tekee yhteistyötä useiden Suomessa toimivien pankkien kanssa, jotta mahdollisimman moni pääsee lakipalvelujen äärelle. Näin lakipalvelujen käytöstä tulee yhtä helppoa kuin omasta taloudesta ja perheen vakuutusturvasta huolehtiminen on.

Kotimainen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures näkee Lexlyssä erinomaisen kasvupotentiaalin. “Kuluttajien kynnys perhejuristin palvelujen käyttämiseen on ollut liian korkea, ja palveluja on ollut huonosti saatavilla. Etenkin Lexlyn ajasta ja paikasta riippumattomat digitaaliset lakipalvelut vastaavat tähän haasteeseen. Uskomme vahvasti Lexlyn ainutkertaiseen palvelumalliin. Lähdemme nyt tekemään Lexlyä tunnetuksi mediamainonnan avulla kaikille suomalaisille, kertoo 8 Media Venturesin perustaja Jarkko Nordlund.

8 Media Ventures toimii Suomessa uudella Media for Equity -palvelumallilla. Se antaa kasvuyrityksille mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua.

Lisätietoja:

Katariina Kuusiluoma, Lexly Oy, puh. 040-5070101, katariina.kuusiluoma@lexly.fi

Jarkko Nordlund, 8 Media Ventures Oy, puh. 040-5707643, jarkko@8mediaventures.com

Lexly Oy on osa ruotsalaista Lexly Groupia. Muihin Pohjoismaihin laajentuva Lexly on huomattavin pohjoismainen lakialan palveluyritys, jonka toimii digitaalisen alustan kautta. Lexly Oy tarjoaa lakipalveluja yksityisille ihmisille ja perheille tavoitteenaan parantaa asiakkaittensa taloudellista turvaa ja elämänhallintaa. Lexlyn monikanavainen palvelumalli sisältää sekä itsenäisesti käytettävät digitaaliset palvelut että juristin etäpalvelun. Lexly Oy:n, aiemmalta nimeltään Frida Family Lawyers Oy:n, perustajiin kuuluvat juristit Katariina Kuusiluoma ja Ulla Rask sekä digitaalisen liiketoiminnan moniottelija Timo Kemppainen. Lexly Oy:n toimipisteet sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella. Lexly Groupilla on toimipisteet myös Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

8 Media Ventures Oy on uusi kotimainen mediapalveluyhtiö, joka keskittyy kuluttajaliiketoimintaa harjoittavien pohjoismaisten kasvuyritysten tuotteiden ja innovaatioiden saattamiseen suuren yleisön tietoisuuteen. Media for Equity -periaatteella toimiva 8 Media Ventures tarjoaa kasvuyhtiöille mediamainontaa kasvattaen yhtiöiden liiketoimintaa tunnettuuden avulla. Yhtiön päämediat Suomessa ovat MTV Oy ja Bauer Media Oy. 8 Media Venturesin perustajina työskentelevät monipuolisen media-, kuluttajamarkkinointi-, teknologia- sekä investointialan taustan omaavat Jarkko Nordlund, Sami Vikback, Tero Ojanperä ja Philip Lindqvist. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Tukholmassa.