Lexus haastaa nuoret valokuvaajat - Young Creatives

Lexus on autobrändi, joka tukee nuoria, luovia lahjakkuuksia. Aiemmin Lexus on järjestänyt kansainvälisellä tasolla kilpailuja mm. muotoilun ja lyhytelokuvan parissa (Lexus Design Awards ja Lexus Short Films). Nyt on Lexus Finlandin vuoro: Lexus Young Creatives on täällä.

Tyylikkyydestään, laadukkuudestaan ja rohkeudestaan tunnettu Lexus haluaa kannustaa nuoria taiteilijoita ilmaisemaan itseään ennakkoluulottomasti ja ympäristöään hyödyntäen. Lexus haastaa nyt nuoret, alle 30-vuotiaat valokuvaajat uudistamaan autokuvauksen visuaalista maailmaa suomalaisissa maisemissa.

Miten mukaan?

Ensimmäiselle karsintakierrokselle osallistutaan kuvaamalla suomalaisia maisemia Lexus-teemojen mukaisesti. Inspiraation lähteeksi osallistujilla on käytössään viisi Lexuksen määrittelemää hashtagia: #LEXUSINSPIRATION #LEXUSPERFECTION #LEXUSSATISFACTION #LEXUSPASSION #LEXUSEXPERIENCE

Valokuvaajien tulee yhdistää yllä mainitut hashtagit suomalaiseen maisemaan. Luovuus palkitaan, joten osallistujilta odotetaan rohkean yllätyksellisiä toteutuksia. Osallistua voi 19.6.2016 mennessä lähettämällä kuvat lyhyen henkilöesittelyn kera osoitteeseen lexusfinland@gmail.com

Jatkoon päässeille finalisteille ilmoitetaan valinnasta 22.6.2016. Lisätiedot ja kilpailun säännöt on luettavissa osoitteessa http://www.lexus.fi/youngcreatives

Mentorina Jere Hietala

Kilpailun mentorina toimiva Jere Hietala on suomalainen kuvaaja, joka on yli kymmenvuotisen uransa aikana tehnyt mainoskuvauksia maailman isoimmille mainostoimistoille kuten McCann ja TBWA, sekä kuvannut suurille kansainvälisille asiakkaille kuten L'Oréalille, Warner Musicille, Nokialle, Kämp Groupille sekä MTV3:lle. Vuoden mainosvalokuvaajan palkinnon hän voitti jo 25-vuotiaana, tämän jälkeen hänet on palkittu useasti mainosvalokuvistaan.

Menestyksekkään uransa aikana hän on valokuvannut myös mielenkiintoisia julkisuuden henkilöitä, kuten esimerkiksi 50 Centiä, Conan O'Brienia, Kimi Räikköstä, Heikki Kovalaista, Elastista sekä Martti Ahtisaarta. Hän voitti myös Emma-palkinnon ohjaamastaan Cheekin Timantit on ikuisia -musiikkivideosta. Lisäksi Hietala tunnetaan lukuisista hyväntekeväisyyshankkeista villieläinten suojeluun liittyen. Hietalan valokuvaustyöt ovat tunnettuja ainutlaatuisista tavoista yhdistellä eri tekniikoita.