Lexus julkaisi tarkastuskampanjan

Turvallisuus on Lexuksen ja Toyotan tärkein prioriteetti. Mikäli autoissamme havaitaan turvallisuuteen liittyviä potentiaalisia ongelmia, haluamme vaikuttaa tilanteeseen mahdollisimman nopeasti.

Tästä johtuen Toyota Motor Corporation julkaisi tänään, 30.11.2022 tarkastuskampanjan liittyen Lexus GS 300h-, GS 450h-, IS 300h- ja RC 300h -malleihin. Kampanjan piiriin kuuluu Suomessa yhteensä 621 autoa.

Tarkastuskampanja polttoainesäiliön huohotusjärjestelmään

Kampanjan piiriin kuuluu lokakuun 2013 – huhtikuun 2018 välillä valmistettuja Lexus GS 300h -malleja (Suomessa 31 autoa), maaliskuun 2012 – tammikuun 2018 välillä valmistettuja Lexus GS 450h -malleja (Suomessa 37 autoa), huhtikuun 2013 – heinäkuun 2018 välillä valmistettuja Lexus IS300h -malleja (Suomessa 498 autoa) sekä lokakuun 2015 – elokuun 2018 välillä valmistettuja Lexus RC300h -malleja (Suomessa 55 autoa).

Mahdollisessa ongelmatilanteessa polttoainesäiliöön kiinnitetyn huohotusputken kiinnityslaippaan saattaa muodostua halkeama. Tällöin on mahdollista, että syntyneestä halkeamasta pääsee vuotamaan bensiiniä joko kaasumaisessa tai nestemäisessä olomuodossa. Koska kyseessä on ympäristö- ja liikenneturvallisuuteen vaikuttava tekijä, on Toyota Motor Corporation päättänyt julkaista tarkastuskampanjan.

Tietojemme mukaan huohotusputken kiinnityslaippa ei ole aiheuttanut yhtään onnettomuutta eikä muita vaaratilanteita.

Kampanjan piiriin kuuluvien autojen omistajille tullaan lähettämään tarkastuskutsu. Tarkastuksen yhteydessä huohotusputki kiinnityslaippoineen vaihdetaan erityyppiseen osakokonaisuuteen. Toimenpide on asiakkaalle maksuton.