Lexus NX - premiumin uusi määritelmä on nyt ennakkomyynnissä

Kesällä esitelty Lexus NX on ollut Suomessa ennakkovarattavissa, ja nyt ennakkomyynti alkaa virallisesti uutuusmallin hinnaston julkaisun myötä. Premium-luokan hybridien uranuurtajan hybridi- että lataushybridimallit tarjoavat laajan valikoiman eksklusiivisia varusteita ja kokemuksia jokaiseen makuun.

Uusi Lexus NX saapuu Suomeen kahdella eri voimanlähteellä varustettuna. NX 350h -malli tarjoilee Lexuksen neljännen sukupolven hybriditekniikan tarjoamat edut loisteliailla ominaisuuksilla kuorrutettuna, ja mallin ensimmäinen lataushybridi NX 450h+ tuo kuljettajalleen ja matkustajilleen vielä enemmän.

NX 350h -malli tarjoaa 244 hevosvoiman tehon, jonka turvin voidaan autossa nauttia hiljaisesta äänimaailmasta sekä sivistyneestä sisätilasta kulutuksen ja päästöjen pysyessä alhaisina - malliston yhdistettyä WLTP-kulutusta vastaavat CO₂-päästöt ovat vain 129 - 144 g/km mallista ja varustetasosta riippuen.

Lexuksen ensimmäinen lataushybridi, NX 450h+ iskee pöytään enemmän. Teholukeman ollessa 309 ja päästölukemien liikkuessa mallista riippuen 22- 25 g/km välillä ei kyseltävää juuri jää - paitsi se seikka, mitä muuta kuin kylmiä lukuja Lexus voikaan tarjota. Ja se on voimalinjasta riippumatta se hienostuneisuus ja eleetön vaivattomuus, mikä on ollut Lexuksen käsityötaitoja ylistävän laadun tunnusmerkki aina merkin syntyajoista lähtien.

Varustetasoista jo lähtökohtainen Comfort-varustetaso hellii kuljettajaa ja matkustajia mm. 10 kaiuttimen Pioneer® -audiojärjestelmällä, S-Flow -teknologialla varustetulla ilmastoinnilla sekä vakiovarusteisella peruutuskameralla, jonka näyttöä on vaivatonta seurata 9,8” medianäytöltä. Reitti ei koskaan lopu kesken uuden, pilvipohjaisen navigointijärjestelmän avulla ja kaiken takana matkaa turvaa Lexus Safety System+ -järjestelmän uusin versio (3.0), joka kehittyneine avustinjärjestelmineen varmistaa matkan mahdollisimman turvalliseksi.

Erityisesti yrityskäyttöön suunnatut Business- ja Business Plus -varustetasot puolestaan tuovat autoon mm. pysäköintitutkan älytoimintoineen, Tahara-erikoisverhoilun sekä älypuhelimen langattoman latauksen. Erittäin kattava Executive-varustetaso sisältää edellämainittujen varusteiden lisäksi myös nahkaverhoilun, kuljettajan sähkösäätöisen istuimen muistipaikat, 360 asteen panoraamakamerajärjestelmän sekä tuuletetut etuistuimet.

F Sport- ja F Sport S -varustetasot lisäävät varusteluun aktiivista elämäntyyliä ja urheilullisuutta korostavia varusteita, kuten erityisesti näitä malleja varten räätälöidyt kevytmetallivanteet ja erikoisnahkaverhoilun sekä muotoilupaketin. Tähän pakettiin kuuluu mm. muusta mallistosta erottuvat etu- ja takapuskurit, etusäleikkö sekä asiaankuuluvat mallimerkinnät.

Malliston huipulla Luxury-varustetaso kuuluu heille, jotka eivät halua valita autoonsa lisävarusteita. Auto sisältää nimittäin kaikki mahdolliset mukavuusvarusteet, kuten korttiavaimen, pysäköintiavustimen etäpysäköintitoiminnolla sekä Mark Levinson® Premium Surround -audiojärjestelmän.

Uudet Lexus NX -mallit saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2022.