Lexus Relax - premium-turvaa vuosien päähän

Lexus julkaisee tänään 15.11.2021 vallankumouksellisen palvelun, Lexus Relaxin. Lexus Relax tarjoaa auton omistajalle täydellistä mielenrauhaa aina auton kymmeneen ikävuoteen tai 160 000 km kokonaiskilometreihin asti. Käytännössä palvelu tarjoaa asiakkaalle tehdastakuuseen verrattavissa olevan erittäin kattavan turvan, vaikka auton varsinainen takuu olisi jo päättynyt. Turva säilyy automaattisesti voimassa, kun auto huollatetaan määräaikaisohjelman mukaisesti Lexus-verkoston toimipisteissä.

Markkinoilla on pitkään ollut palveluita, joilla lisähintaa vastaan asiakas on saanut lisäturvan autolleen määräajaksi. Lisäturvat ovat perinteisesti olleet kattavuudeltaan vaihtelevia ja hinnoittelu kirjavaa. Myöskään lisäturvan tarkka sisältö ei aina ole ollut täysin selvä.

Lexus uskoo, että mielenrauha auton käytöstä kuuluu kaikille. Siksi Lexus on julkaissut tänään, 15.11.2021 uuden palvelun, joka kantaa ylpeästi nimeä Lexus Relax. Nimensä mukaisesti palvelutuote takaa rentoa mielenrauhaa auton omistajalle, sillä se alkaa automaattisesti auton tehdastakuun päättymisen jälkeen. Yksi sen olennaisimpia ominaisuuksia on sen täysi maksuttomuus, palvelun kustannuksista vastaa täysimääräisesti valmistaja Toyota Motor Europe NV/SA.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että kyseessä on Euroopan laajuinen palvelu, joka on jo käytössä useimmissa Euroopan maissa ja tulee kattamaan koko maanosan lyhyen aikavälin sisällä. Palvelu on saatavilla kaikkiin Euroopan tuontimallistoon kuuluviin autoihin sisältäen myös muiden kuin virallisten maahantuontikanavien kautta Suomeen tuotuihin autoihin.

Lexus Relax -turva annetaan automaattisesti aina auton määräaikaishuollon yhteydessä seuraavan huoltovälin pituiselle ajalle tai matkalle. Määräaikaishuollot tulee teettää Lexus-verkoston toimipisteissä, jossa huollot luonnollisesti tehdään valmistajan huolto-ohjelmien mukaisesti. Turvan voimaanastumisen kannalta ei ole merkitystä sillä, missä edeltävä määräaikaishuolto on tehty. Viimeisen kerran turva annetaan sellaisen huoltotapahtuman yhteydessä, joka ei ole ylittänyt auton kymmentä ikävuotta tai 160 000 km ajomäärää.

Lexus Relax seuraa aina autoa, eli omistajan vaihtuessakin palvelu säilyy voimassa. Tämä antaakin erityistä lisäarvoa käytettyä autoa hankittaessa, jolloin käytetyn auton ostaja saa samat edut turvasta kuin edellinenkin omistaja. Samoin Lexus Relax aktivoituu olemassa olevaan kantaan seuraavasta Lexus-verkostossa suoritetusta määräaikaishuollosta lähtien ja olettaen, että auto on alle kymmenvuotias ja ajettu alle 160 000 km.

Relax-turva kattaa suurelta osin auton tekniikan pois lukien normaalit kulutusosat (kuten jarruosat, pyyhkijänsulat yms.) ja huolto-ohjelmaan kuuluvat huolto-osat (kuten öljyn- tai ilmansuodatin).

Lisätietoa Lexus Relax -turvasta lexus.fi-sivustolta.