Uusi markkinoiden ohuin DVD-soitin

LEHDISTÖTIEDOTE 17.12.2003 LG Electronics tuo markkinoille uuden ohuen DVD-soittimen jossa on DV- sisääntulo elokuvafriikkejä varten LG Electronics tuo joulumarkkinoille ensimmäisen useita erikoistoimintoja sisältävän DVD-soittimensa. Tämä uutuus sisältää esimerkiksi DV-sisääntuloliitännän digitaalista videokameraa varten ja kuva kuvassa -toiminnon. Lisäksi se on markkinoiden ohuin DVD-soitin. LG Electronics tuo nyt markkinoille DVD-soittimen, jolla voi katsella ja tallentaa - aivan kuin videonauhurilla. DVD-levyyn mahtuu jopa kuusi tuntia ohjelmaa. Kirjoittava DVD-soitin on itsestäänselvä vaihtoehto alan harrastajille, jotka kuvaavat paljon materiaalia digitaalisella videokameralla. DVD- soittimen DV-sisääntulon avulla soitin on helppo kytkeä videokameraan ja DVD-soitinta voidaan käyttää tämän jälkeen tallennetun materiaalin katseluun sekä muokkaamiseen ja lopputulosta voi ihailla suoraan TV:n kuvaruudussa. "Suunnittelemassamme laadukkaassa DVD-soittimessa on useimmat kuviteltavissa olevat tarpeelliset toiminnot. Lisäksi se on erittäin ohut ja helppokäyttöinen. Se sopii kaikille DVD-soitinta toivoville ja onkin varmasti yksi tämän joulun kuumista joululahjavinkeistä", toteaa LG:n myyntipäällikkö Jan Lindgren. DVD-soittimen viimeistelty muotoilu ja hopeinen väri tekee siitä tyylikkään. Sen korkeus on vain 69 millimetriä, minkä ansiosta se on markkinoiden ohuin (tavanomaisten DVD-soittimien korkeus on noin 80 millimetriä). Laitteen selkeät valikot tekevät siitä helppokäyttöisen ja kuva kuvassa -toimintoa käyttämällä katsoja voi nauttia useiden ohjelmakanavien samanaikaisesta seuraamisesta. DVD-soittimen vähittäismyyntihinnaksi tulee noin 499 euroa. LG Electronics on maailman johtava tietokoneiden optisten osien, kuten CD-asemien sekä luku- ja kirjoitus-DVD-laitteiden, valmistaja. Yhtiön markkinaosuus on noin 25 %. Tekniset tiedot Tallennusmuoto: DVD-R/RW Lukumuodot: DVD-video, DVD-R/RW, Audio-CD, CD-R/RW, MP3-tiedostot, SVCD, VCD Video: NTSC, Pal Ääni : 96/48 kHz, Dolby Digital Dekooderi: Dolby digital, DTS Etuosan liitännät: S-video, DV-liitäntä (sisääntulo), komposiitti (kuva & ääni) Takaosan liitännät: 2 Scart-liitäntää, komponentti (ulostulo), komposiitti (video); sisääntulo ja ulostulo, optinen (ulostulo), koaksiaali (ulostulo), S-video (ulostulo), komposiitti (ääni); sisääntulo ja ulostulo, antenni (sisääntulo ja ulostulo) Koko L x K x S (mm): 537 x 165 x 457 Paino (kg): 5,2 Korkearesoluutiokuvia Kuvia tuotteista löytyy LG Electronicsin kotisivuilla osoitteessa www.lgenordic.com. Valitse ensin Press, Bildarkiv ja lopuksi haluamasi tuote. Tiedotteen DVD-soitin (DR4810) löytyy suoraan osoitteesta: http://www.lgenordic.com/bildarkiv/1064565885 Lisätietoja tuotteesta antavat: Teija-Marie Pierre, Pohjoismaiden markkinointipäällikkö LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista, Sverige Puhelin: + 46 8 566 415 00 Matkapuhelin: + 46 708 22 76 76 Sähköposti: tmpierre@lge.com Jan Lindgren myyntipäällikkö LG Electronics Finland Puh: 042-490 311 Fax: (09) 222 7720 Matkapuhelin: +358 400 791 921 Sähköposti: jan.lindgren@lge-finland.com LG Electronics on osa eteläkorealaista LG-yrityskonsernia, jonka vuotuinen liikevaihto on noin 76 miljardia euroa. Konsernin toimialoihin kuuluvat muun muassa elektroniikkateollisuus, kemian teollisuus, energiantuotanto, rahoitus, palvelut ja kauppa. LG Electronics on perustettu vuonna 1958 ja se on maailman suurin tietotekniikan, tietoliikennetekniikan, kotielektroniikan ja kodin laitteiden, kuten pesukoneiden ja jääkaappien, aloilla toimiva tavarantoimittaja, jolla on 55 000 työntekijää 72 maassa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2002 oli noin 14 miljardia euroa. Yhtiön liikevoitto oli noin miljardi euroa. LG Electronics on toiminut Suomessa vuoden 2001 huhtikuusta lähtien. Yhtiön päämääränä on lähivuosien aikana varmistaa paikkansa alan suurimpien yritysten joukossa omilla osaamisalueillaan pohjoismaisilla markkinoilla. Yritys pyrkii tuomaan uutta tekniikkaa ja muotoilua tavallisten ihmisen ulottuville järkevään hintaan. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00030/wkr0002.pdf