Lidl All Stars -ohjelmaan valitut 18 nuorta urheilijaa tähtäävät huipulle

Lidl All Stars -ohjelmaan on valittu 18 lahjakasta nuorta urheilijaa. Lidlin urheilijaohjelman turvin nuoret lupaukset tähtäävät huipulle suomalaisen urheilun isojen nimien siipien suojassa. Lidlin alkuvuodesta käynnistämään ohjelmaan haki yli 500 nuorta yksilöurheilijaa 40 eri lajista.

Alkuvuodesta 16–22-vuotiaat urheilijat hakivat joukolla Lidlin urheilijaohjelmaan. Hakemuksen jätti yli 500 nuorta urheilijaa 40 eri yksilölajista. Valinnassa painotettiin paitsi tuloksia omasta lajista, myös esikuvalle ominaista persoonallisuutta.

– Olemme iloisia siitä, että Lidl All Stars -haku tavoitti niin monta nuorta. Saimme tiimiin innostuneita ja innostavia, ulospäinsuuntautuneita ja pidettyjä, kovatasoisia urheilijalupauksia, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo.

Lidl All Stars -urheilijaohjelmaan valittiin urheilijoita 17 eri lajista – edustettuina ovat uinti, judo, paini, telinevoimistelu, suunnistus, pyöräily, pyörätuolikelaus, pikaluistelu, hiihto ja ampumahiihto, lumilautailu ja yleisurheilun eri lajit.

Kokonaisvaltaista tukea tiellä huipulle

Lidl All Stars -urheilijaohjelmaan kutsuttiin vuodenvaihteessa kahdeksan suomalaisen urheilun huippunimeä. He toimivat nuorten kollegoidensa mentoreina ja tukevat näitä omalla kokemuksellaan ja osaamisellaan.

Pääsy Lidl All Starsiin on mahtava tilaisuus tutustua eri lajien huippu-urheilijoihin, oppia heiltä urheilijan asenteesta ja kuunnella kilpailu- ja harjoittelukokemuksia, 15-vuotias uimari Miia Pentti kiittelee.

Kaikki monivuotiseen ohjelmaan valitut saavat kokonaisvaltaisen tukipaketin. Paketti sisältää mentoroinnin lisäksi vuosittaisen stipendin ja tiimitapaamisen, Sportyfeel-urheiluravinteita ja ravitsemusneuvontaa.

– Ensi talven tavoitteenani on vakiinnuttaa paikka maailmancupia kiertävässä joukkueessa ja rikkoa olympialaisiin tarvittavat tulosrajat. Lidl All Stars -urheilijaohjelma auttaa minua merkittävästi urallani. Mentoreilta saan vinkkejä huippu-urheilijan elämään ja rahallinen tuki auttaa leirityksen toteuttamisessa, jotta voin lähteä Keski-Eurooppaan hakemaan kovempia nousuja, ampumahiihtäjä Tero Seppälä kuvailee.

Lidl kantaa kortensa kekoon urheilun ja nuorten hyväksi

Lidl All Stars -ohjelman tavoite on nostaa Suomi taas yksilöurheilun mitalimaaksi. Ensimmäinen välimaali on Tokion olympialaisissa vuonna 2020.

– Urheilijan kehityksessä nämä ikävuodet kahdenkympin tienoilla ovat tärkeitä vuosia, kun tähdätään huipputasolle. Sopimus tiimiläisten kanssa on monivuotinen, sillä halusimme taata urheilijoille työrauhan niin ylä- kuin alamäessä. Siinä on tilaa tavoitella omia rajoja, epäonnistua ja ylittää itsenä, Sipponen toteaa.

Tulevien huippu-urheilijoiden tukeminen ei ole saanut Lidliä unohtamaan tavallisia lapsia ja nuoria. Vuonna 2016 Lidl tuki yli 120 paikallista lasten urheilutapahtumaa, kuten eri lajien turnauksia. Maaliskuussa Lidl Suomi lahjoitti kestokassien myynnillä kerätyt 50 000 euroa Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -ohjelmaan. Yhteistyö Pelastakaa Lapset ry:n kanssa syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten auttamiseksi jatkuu pullonpalautusarpajaisten kautta.

Lidl All Stars -ohjelmaan valitut nuoret urheilijat

Nimi Ikä Laji Paikkakunta
Samuel Purola 16 Pikajuoksu Oulu
Joel Turkka 15 Pikajuoksu Kangasala
Miia Pentti 15 Uinti Jyväskylä
Arttu Mattila 16 Korkeushyppy Äänekoski
Samuli Suomalainen 18 Pikaluistelu Helsinki
Saga Andersson 17 Seiväshyppy Vantaa
Emilia Kanerva 18 Judo Kirkkonummi
Veli-Matti Koistinen 16 Pyöräily Varkaus
Miska Poikkimäki 17 Hiihto Sievi
Tero Seppälä 21 Ampumahiihto Joensuu
Kalle Järvilehto 21 Lumilautailu (big air) Oulu/Espoo
Simo Lipsanen 21 Kolmiloikka Lappeenranta/Joensuu
Anna Haataja 21 Suunnistus Oulu
Oskar Kirmes 21 Telinevoimistelu Helsinki
Elias Kuosmanen 21 Paini Vantaa
Aleksi Jaakkola 19 Moukarinheitto Hämeenkyrö
Oliver Helander 20 Keihäänheitto Raasepori
Amanda Kotaja 22 Pyörätuolikelaus Helsinki

Lidl All Stars -ohjelmaan alkuvuodesta kiinnitetyt urheilijat ovat maantiepyöräilyn MM-mitalisti Lotta Lepistö, Riossa Suomea edustanut painonnostaja Anni Vuohijoki, hiihdon maailmanmestari Matti Heikkinen, Suomen pikaluistelun ykköstykki Mika Poutala, suunnistuksen maailmanmestari Mårten Boström sekä uinnin EM-mitalisti Ari-Pekka Liukkonen. Lisäksi tiimiä täydentävät kaiken nähneet voimistelun maailmanmestari Jani Tanskanen sekä pituushyppääjälegenda Tommi Evilä.

Tarkempaa tietoa Lidl All Stars -urheilijaohjelmasta löytyy osoitteesta
lidl.fi/allstars.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lainaukset

Olemme iloisia siitä, että Lidl All Stars -haku tavoitti niin monta nuorta. Saimme tiimiin innostuneita ja innostavia, ulospäinsuuntautuneita ja pidettyjä, kovatasoisia urheilijalupauksia.
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja