Lifix Go! 2.0 mahdollistaa saumattoman verkkoteknologiasta riippumattoman

Report this content

Lifix Go! 2.0 mahdollistaa saumattoman verkkoteknologiasta riippumattoman liikkuvuuden Helsinki, 5. huhtikuuta 2002. Suomalainen tietoverkkojen liikkuvuudenhallintajärjestelmien valmistaja Lifix Systems Oy julkisti tänään Lifix Go! -tuotteensa uuden version 2.0. Lifix Go! versio 2.0 on ohjelmistopaketti, joka mahdollistaa liikkuville päätelaitteille täysin saumattoman siirtymisen eri verkkoteknologioiden välillä. Liikkuva laite voi Lifix Go!:n avulla olla jatkuvasti kytkettynä yrityksen tietojärjestelmiin. Esimerkiksi kannettava tietokone voi käyttää tietoliikenneyhteytenä ensin GPRS -verkkoa, sitten langatonta ja langallista lähiverkkoa ja sitten taas GPRS -verkkoa ilman että olemassa olevat istunnot keskeytyvät. Saksalainen systeemi-integraattori T-Systems on ollut mukana testaamassa Lifix Go!:n uutta versiota. "Olemme tyytyväisiä sekä yhteistyöhön Lifixin kanssa että Lifix Go! 2.0:n toiminnallisuuteen. Lifix Go! mahdollistaa saumattoman siirtymisen useiden verkkojen ja verkkoteknologioidan välillä ja tuo siten merkittäviä parannuksia liikkuvaan tietojenkäsittelyyn sekä tiedonsiirtoon monenlaisissa käyttöympäristöissä," kertoo projektipäällikkö Christian Garbrecht T-Systemsiltä. Lifix Systemsin toimitusjohtaja Pertti Leppäluoto kommentoi uutta tuoteversiota seuraavasti: "Lifix Go!:n versiolla 2.0 voimme tarjota täydellisen liikkuvan tietojenkäsittelyn ratkaisun. Tuotteeseen kuuluva palvelinohjelmisto on skaalautuva ja sitä voidaan käyttää sekä vierailtavan verkon että liikkuvan päätelaitteen kotiverkon liikkuvuudenhallinnan palvelimena. Lifix Go! mobile client -ohjelmisto on helppokäyttöinen. Itse asiassa käyttäjän, joka ei ole kiinnostunut tekniikasta, ei mitenkään tarvitse puuttua ohjelmiston toimintaan. Käyttäjä vain yksinkertaisesti kokee jatkuvasti päälläolevan katkeamattoman yhteyden. On uskomattoman rentouttavaa, kun voi luottaa siihen, että istunnot eivät keskeydy ja yhteydet ovat aina päällä riippumatta siitä, mitä verkkoteknologiaa päätelaite juuri sillä hetkellä käyttää." Lifix Go! version 2.0 merkittävimpiä teknisiä saavutuksia ovat: * Täysi yhteensopivuus tammikuussa 2002 julkaistun viimeisimmän Internetin liikkuvuudenhallinnan standardin, Mobile IP RFC3220:n kanssa. * Lifix Go! mobility serverissä Mobile IP -standardin mukainen home agent- ja foreign agent -toiminnallisuus. * Mobility server saatavissa Linux -käyttöjärjestelmälle. * Client -ohjelmiston tuki Microsoft Windows 98SE, ME, 2000, XP ja Linux -käyttöjärjestelmille. * Saumattoman liikkuvuuden tuki olemassaoleville VPN-järjestelmille Flexible Security -konseptin avulla. Lifix Go! mobile client 2.0 on onnistuneesti testattu seuraavien VPN client -ohjelmistojen kanssa: - SecGo Crypto IP - Check Point VPN-1 SecuRemote - Cisco Systems VPN client - Windows 2000 IPSec client * Tuki useille verkkokorteille kaikilla käyttöjärjestelmillä. * Tuki GSM-, GPRS- ja CDMA2000 -matkapuhelinverkkoteknologioille. * Mobile IP NAT traversal -toiminnallisuus, joka mahdollistaa yhteydet ja saumattoman liikkuvuuden istuntojen katkeamatta myös sellaisista verkoista, jotka sijaitsevat IP -osoitteenmuuntimen (NAT) takana. * RADIUS -standardin mukainen kytkentä tunnistus-, valtuutus- ja laskutusjärjestelmiin. * Diameter -protokollan mukainen kytkentä tunnistus-, valtuutus- ja laskutusjärjestelmiin Lifix Go! mobile client -ohjelmistossa. * Kansainvälisessä Connectathon 2002 tapahtumassa helmikuussa 2002 testattu erinomainen yhteensopivuus Internetin stadardiprotokollien ja useiden Mobile IP -toimittajien ohjelmistojen kanssa. Lifix Systemsin teknologiajohtaja Tom Weckström kertoo: "Lifix Go! versiolla 2.0 vahvistamme asemaamme tunnustettuna Mobile IP -ohjelmistotoimittajana, joka kykenee tarjoamaan globaalisti toimivan, standardien mukaisesti yhteensopivan tuotteen. Olemme lisäksi säilyttäneet johtoasemamme tuettujen käyttöjärjestelmien määrässä client -ohjelmiston puolella. Olemme erittäin tyytyväisiä Flexible Security -konseptin tuloksiin. Olemme version 2.0 julkistukseen mennessä testanneet mobile client -ohjelmistomme menestyksekkäästi yhteensä neljän maailmanluokan VPN -ohjelmiston kanssa, ja lisää tuettuja VPN -ohjelmistoja saadaan listalle koko ajan. Saatavuus ja hinnoittelu Lifix Go! versio 2.0 koostuu mobile client- ja mobility server -ohjelmistoista, jotka ovat saatavilla huhtikuun 5. päivästä 2002 lähtien. Hinnoittelua koskevissa kysymyksissä pyydämme ottamaan yhteyttä Lifix Systemsiin joko puhelimitse tai sähköpostiosoitteeseen sales@lifix.fi. Lifix Systems Lifix Systems Oy on vuonna 1999 perustettu suomalainen ohjelmistoyritys. Lifix Systems toimittaa Lifix Go! liikkuvuudenhallintaohjelmistoaan yrityksille, operaattoreille sekä verkko- ja päätelaitevalmistajille. Helsingin keskustassa sijaitsevassa toimistossa on tällä hetkellä 10 työntekijää. Lifixin omistajana on sen perustajien lisäksi sijoitusyhtiö Speed Ventures. Lifix Go! on tuote IP-verkkojen laitteiden liikkuvuudenhallintaan, ja se koostuu kolmesta ohjelmistokomponentista. Lifix Go! takaa liikkuvien laitteiden saumattoman verkkoyhteyden laitteiden liikkuessa eri verkkojen ja verkkoteknologioiden välillä. Internet-yhteydet ja käynnistetyt istunnot eivät katkea, vaikka päätelaite liikkuisi esimerkiksi GPRS-verkon, langattoman lähiverkon ja Ethernet-verkon välillä. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Pertti Leppäluoto GSM: 050 352 4898 email: pertti.leppaluoto@lifix.fi Teknologiajohtaja Tom Weckström GSM: 050 350 5997 email: tom.weckstrom@lifix.fi Lifix Systems Oy Yliopistonkatu 5, 3. kerros FIN-00100 Helsinki http://www.lifix.fi/ info@lifix.fi "Lifix" on Lifix Systems Oy:n tavaramerkki. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/05/20020405BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/05/20020405BIT00600/wkr0002.pdf