Helsingin Stockmannille avautuu suomalaiselle designille omistettu Atelier-tila

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 30.1.2020

Helsingin Stockmann-tavaratalossa avautuu uusi kotimaiselle designille omistettu osasto, jonka valloittaa perjantaista 31.1. lähtien Samu-Jussi Kosken kuratoima Design for Finnish Lifestyle -näyttely.

Helsingin-tavaratalon neljännessä kerroksessa voi perjantaista lähtien vierailla ja tehdä ostoksia uudessa galleriamaisessa Stockmann Atelier -tilassa. Vaatemerkki Samujin perustaja ja luova johtaja Samu-Jussi Koski on kuratoinut tilaan Design for Finnish Lifestyle -näyttelyn, joka kutsuu kävijän inspiroitumaan kotimaisesta muotoilusta ja sen tarinoista.

Tilan esillepano rakentuu Stockmannin brändivalikoiman lisäksi vierailevien designbrändien tuotteista. Koski on valikoinut mukaan sekä uusia että perinteikkäämpiä brändejä, joita yhdistää kotimaisuuden lisäksi oma näkemys ja vahvat arvot. Osastolta löytyy muun muassa Arelan, Johanna Gullichsenin, Nikarin, Nomen Nescion, Terhi Pölkin ja Wildkind Kidsin tuotteita. Koski on suunnitellut tilan kalustuksen yhdessä turkulaisen puuseppä Ville Aakulan kanssa, joka myös valmisti kalusteet Stockmann Atelieria varten.

”Samujin perustajana Stockmann on aina edustanut minulle myös mesenaattia, joka on auttanut pieniä suomalaisia merkkejä kasvattamaan asiakaskuntaa ja liiketoimintaa. Olen iloisesti otettu, että sain vapaat kädet luoda yhtenäisen kokonaisuuden, joka mahdollistaa suomalaisen designin esiintuomisen arvoisellaan tavalla”, Samu-Jussi Koski sanoo.

Kotimaisen muotoilun tukeminen on Stockmannille tärkeää, ja erityisesti Helsingin-tavaratalo on aiemminkin tarjonnut näkyvän paikan kotimaiselle suunnittelulle. Stockmann on muun muassa tuottanut yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa Argos Young Designers -tapahtumaa Helsingin-tavaratalossa vuosina 2006–2014.

”Samu-Jussi Kosken luoma kokonaisuus istuu täydellisesti tavoitteeseemme inspiroida asiakkaitamme kestävällä valikoimalla. Olemme myös ylpeitä Stockmannin mahdollisuudesta vahvistaa omalta osaltaan suomalaisen designin näkyvyyttä ja tukea sen kansainvälistymistä”, Stockmannin muodista vastaava Niko Pesonen sanoo.

Stockmann Atelier -näyttelyn avajaisia vietetään perjantaina 31.1. klo 17 alkaen Helsingin-tavaratalon neljännessä kerroksessa, paikalla tilaisuudessa Samu-Jussi Koski ja brändien edustajia. Tervetuloa!

Lisätiedot:
Niko Pesonen, Stockmann, Category Director, Fashion, puh. 050 342 9250

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.

Avainsanat: