Helsingin Stockmannin kahvila- ja ravintolatarjonta uudistuu – suosikkikokki Michael Björklundin uniikki kokonaisuus valloittaa tavaratalon katutason

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 22.4.2021

Helsingin keskustan Stockmann-tavaratalon ravintola- ja kahvilatarjonta täydentyy kevään aikana. Palkittu ahvenanmaalaiskokki Michael Björklund avaa katutasoon Stockmannin asiakkaille räätälöidyn kokonaisuuden, joka johdattaa asiakkaat Pariisin ja New Yorkin tunnelmiin.

Stockmann uudistaa Helsingin keskustan tavarataloaan, ja pian esiteltävät muutokset vastaavat erityisesti hyvää ruokaa ja juomaa arvostavien asiakkaiden toiveisiin. Sekä Suomessa että Ruotsissa Vuoden kokin tittelin saanut ahvenanmaalainen Michael "Micke" Björklund avaa toukokuun aikana yhdessä yhtiökumppaninsa Thomas Strandvikin kanssa tavaratalon katutasoon BBQ Royale -ravintolan ja Café Royale -nimeä kantavan kahvilan. Uniikki kokonaisuus on suunniteltu Stockmannin asiakkaita varten, joten ruokalistojen herkut ovat näin ollen saatavissa ainoastaan Stockmannilta.

Viime vuoden aikana Stockmann kartoitti asiakkaiden näkemyksiä liittyen Helsingin-tavaratalon kahvila- ja ravintolatarjontaan. Pian valmistuvalla uudistuksella Stockmann haluaa vastata esiin nousseisiin toiveisiin premium-tason tarjonnasta.

”Meille on Stockmannilla tärkeää, että tavaratalomme tarjoavat ostosmahdollisuuden lisäksi asiakkaille kutsuvan olohuoneen, jossa viettää aikaa ja kokea elämyksiä. Olemme vakuuttuneita, että Micke ja Thomas tiimeineen luovat Helsingin-tavarataloomme viihtyisän paikan, jossa istahtaa hetkeksi alas ostosten lomassa, viettää pitkää viikonloppulounasta ystävien kesken tai josta napata mukaan herkullinen illallinen koko perheelle”, Stockmannin Helsingin-tavaratalon johtaja Jenni Pöllänen sanoo.

Matkalle maailman herkuttelukaupunkeihin

BBQ Royale johdattaa kävijät rentoon tunnelmaan mutkattomalla menullaan. Ravintolaan voi piipahtaa myös viinilasilliselle tai drinkille ja tehdä samalla matkan New Yorkin Brooklyniin, jonka tunnelmaa ravintolan sisustus henkii. BBQ Royalen menu koostuu laadulla valmistetuista grillatuista hampurilaisista ja liha- ja kala-annoksista sekä niiden rinnalla tarjoiltavista lisukkeista. Lisäksi listalta löytyy kebabia uudella tavalla tarjoiltuna. Menun annokset perustuvat tuoreuteen, korkeaan laatuun ja huolella suunniteltuihin makuyhdistelmiin. Tuoreet leivät ja herkulliset kastikkeet kruunaavat elämyksen.

Café Royale taas on saanut inspiraationsa 1930-luvun pariisilaiskahviloista, joissa tuoksuvat tuore kahvi ja vastaleivotut herkut. Kahvila tarjoilee myös voileipiä, salaatteja ja keittoja, samppanjaa unohtamatta. Viikonloppuisin on saatavilla myös klassinen afternoon tea. Kahvilassa on myös erillinen superruokaan keskittynyt nurkkaus, josta saa tuoreita mehuja ja smoothieita sekä terveellisiä salaatteja ja trendikkäitä kulhoannoksia joko paikan päällä nautittavaksi tai mukaan napattavaksi.

BBQ Royalen ja Café Royalen sisustuksesta vastaa konseptisuunnittelija Eva-Jo Hancock. New Yorkin Brooklyniin ja Pariisiin vievien tunnelmien lisäksi Hancock on suunnitellut sisustuksen kuljettamaan asiakkaat aikamatkalle Helsingin Stockmann-tavaratalon avautumisvuoteen 1930.

”Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että pääsemme pian esittelemään Stockmannin asiakkaille räätälöimämme kokonaisuuden, jollaista myös itse olemme kaivanneet Helsingin ydinkeskustaan. Meille tunnelma on todella tärkeä, ja haluamme menun lisäksi myös sisustuksen avulla luoda ilmapiirin, josta on aistittavissa Stockmannin pitkä historia. Jokainen yksityiskohta on mietitty huolella, ja uskomme, että asiakkaat tulevat viihtymään kanssamme”, Michael Björklund sanoo.

BBQ Royale -ravintola avautuu lauantaina 8.5.2021 Helsingin Stockmann-tavaratalon katutasossa. Café Royale -kahvila avautuu pari viikkoa myöhemmin 22.5.2021 ravintolan vieressä.

Lisätiedot:
Jenni Pöllänen, Stockmannin Helsingin-tavaratalon johtaja, puh. 046 876 3394
Thomas Strandvik, Royale by Michael Björklund, toimitusjohtaja, puh. 040 486 4666

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.

Royale by Michael Björklund -kokonaisuus keskittyy laadukkaisiin suomalaisiin raaka-aineisiin kulttuuria henkivässä ympäristössä, Helsingin Stockmann-tavaratalossa. Café Royalen ja BBQ Royalen perusarvoihin kuuluvat korkealaatuiset, paikalliset ainesosat, erinomainen palvelu ja hyvä ruoka. Royale by Michael Björklundia johtavat Michael Björklund ja Thomas Strandvik. www.royalehelsinki.com, @bbqroyalehelsinki @caferoyalehelsinki

Avainsanat: