Kauppakeskus Itiksen Stockmann uudistuu kokonaan – muutostyöt alkavat helmikuun alussa

Itiksen Stockmannin tavaratalo uudistetaan kevään 2023 aikana. Uudistumisen myötä tavaratalosta on tulossa Stockmannin omien merkkien, Design by Stockmann, lippulaivamyymälä. Itiksessä on jatkossa omien merkkien lisäksi muun muassa kosmetiikan ja lasten muodin laajat valikoimat, ja siellä tullaan pilotoimaan uusia monikanavaisia konsepteja ja palveluita. Uudistuksista tullaan tiedottamaan tarkemmin kevään mittaan. Muutostyöt näkyvät jo asiakkaille, ja varsinainen remontti tavaratalon tiloissa alkaa helmikuun alussa. Itiksen Stockmannin tavaratalo palvelee asiakkaitaan ja tavaratalo on auki normaalisti muutostöiden aikana.

Stockmann kehittää jatkuvasti tavaratalojaan ja toimintaansa: Itiksen tavaratalossa muutostyöt alkavat helmikuun alussa ja jatkuvat kevään ajan. Stockmannin uusi kaupallinen konsepti ja myymäläkokonaisuus on valmis kesään mennessä.

"Jotta voimme tarjota asiakkaillemme uudenlaisen premium-tasoisen asiakaskokemuksen, tulemme kehittämään aktiivisesti toimintaamme. Kuuntelemme asiakkaitamme ja henkilöstöämme Itiksen Stockmannin muutoksessa. Itiksen tavaratalo tullaan uudistamaan kauttaaltaan. Tavoitteena on luoda uusi, inspiroiva ja kaupallisesti kannattava kokonaisuus. Haluamme tarjota asiakkaillemme omien merkkiemme ja Itiksen asiakkaiden suosikkituotteiden lisäksi koko Stockmannin valikoiman uudella monikanavaisella tavalla”, kertoo Itiksen Stockmannin tavaratalojohtaja Nina Urho.

Stockmannin omat merkit naisten, miesten ja lasten muodissa sekä kodintuotteissa ovat olleet suosittuja. Itiksen Stockmannilla tullaankin jatkossa keskittymään vahvasti omiin merkkeihin, Design by Stockmann Studio -tuotteisiin. Omat merkit tulevat saamaan uudistetussa tavaratalossa selkeät, näkyvät ja tyylikkäät tilat. Lisäksi asiakkaillemme tärkeät kosmetiikan ja lasten muodin valikoimat pysyvät vahvassa roolissa.

Stockmannin omat merkit niin muodissa kuin kodintuotteissa suunnitellaan Stockmannilla Design Studiolla Helsingissä. Uudistetussa Itiksen tavaratalossa tullaan aktiivisesti kertomaan omien brändien tuotteiden valmistamisesta ja helpottamaan asiakkaiden vastuullisia valintoja kiertotalouden mukaisesti.

”Vastuullisuus on vahvasti läsnä Stockmannin omien merkkien suunnittelussa ja valmistamisessa. Vastuullisuutta, kestäviä valintoja ja kiertotalousajattelua tulemme tuomaan yhä vahvemmin esiin uudistuneissa tiloissamme ja viestimään niistä asiakkaillemme”, kertoo Urho.

Stockmann pilotoi Itiksen uudistuksen myötä myös uusia mahdollisuuksia monikanavaiseen ostamiseen: esimerkiksi asiakkaan mahdollisuutta tilata myymälässä tuotteita verkkokaupan koko valikoimasta ja saada toimitus joko tavarataloon tai suoraan kotiovelle.

Aikataulua muutoksista Itiksen Stockalla

Kevään aikana uudistuksen myötä suurin ja näkyvin muutos asiakkaille on se, että Stockmann keskittää toimintonsa kokonaan Itiksen kauppakeskuksessa nykyiseen ensimmäisen kerroksen tilaansa. Nykyinen toinen kerros poistuu Stockmannin käytöstä huhtikuun loppuun mennessä.

Uudesta kaupallisesta tilasta tullaan tekemään viihtyisä ja avara. Asiakkaiden toivomia lepopaikkoja sijoitetaan eri puolille tavarataloa. Myös lapsille tulee oma pieni leikkipaikka. Tilaan tuodaan uudenlaisia ostomahdollisuuksia ja selkeät omat alueet omille merkeille.

Itiksen tavaratalossa muutostyöt ja remontti alkavat helmikuun alussa. Tavaratalossa tyhjennetään osastoja ja tilalle saadaan uutta.

Vko 5 muutokset naisten muodin osastolla alkaa
Vko 8 muutokset miesten muodin osastolla alkaa
Vko 10 muutokset kodintuotteiden osastolla alkaa
Vko 13 muutokset lasten muodin osastolla alkaa

Stockmannin tavaratalo palvelee asiakkaitaan ja tavaratalo on auki normaalisti muutostöidenkin aikana. Tiedotamme muutoksista asiakkaillemme ja lisätietoja saa stockmann.com/itis.

Nina Urho, Itiksen Stockmannin tavaratalon johtaja, p. 050 427 4730, nina.urho@stockmann.com
Stockmann Media Desk, puh. 050 389 0011

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.