KORJAUS: Sisäpiiritieto: Stockmann nimittää Susanne Ehnbågen konsernin toimitusjohtajaksi

STOCKMANN Oyj Abp, Sisäpiiritieto 12.5.2023 klo 12.00 EET

Stockmann Oyj Abp:n aiemmin tänään kello 9.00 julkaistusta pörssitiedotteesta puuttui tieto, että pörssitiedote sisältää sisäpiiritietoa, ja tiedote julkaistiin virheellisessä tiedoteluokassa. Tähän korjaustiedotteeseen on lisätty tieto, että tiedote sisältää sisäpiiritietoa ja korjaustiedote on julkaistu tiedoteluokassa Sisäpiiritieto. Tiedotteen sisältöä ei ole muutettu muilta osin.

Stockmannin hallitus on tänään nimittänyt Susanne Ehnbågen (KTM) Stockmann-konsernin toimitusjohtajaksi 12.5.2023 alkaen. Edellinen toimitusjohtaja Jari Latvanen jättää tehtävänsä yhtiössä.

Susanne Ehnbåge siirtyy konsernin toimitusjohtajan tehtävään talon sisältä luotsattuaan toimitusjohtajana menestyksekkäästi Stockmann-konsernin muodin vähittäiskauppaa Lindexiä vuodesta 2018 alkaen. Aikaisemmin hän on toiminut verkossa toimivan kodinelektroniikan vähittäiskauppayhtiön NetOnNet Groupin ja sen kivijalkakaupasta vastaavan SIBA:n toimitusjohtajana.

”Etenemme strategiamme mukaisesti oikeaan suuntaan yhtiömme muutosmatkalla, ja nyt on tulevaa kasvua ajatellen sopiva aika tehdä muutos Stockmannin johdossa. Susanne Ehnbågella on vahvat näytöt vähittäiskaupan ja digitaalisen kuluttajaliiketoiminnan johtamisen saralla. Susanne on johtanut menestyksekkäästi liiketoimintaa ja henkilöstöä nopeasti muuttuvissa markkinaolosuhteissa ja tehnyt samalla hyvää taloudellista tulosta.

Lindexin liiketoiminnan vakaalla kasvulla ja tuloskehityksellä on ollut keskeinen rooli koko Stockmann-konsernin aseman parantamisessa. Susannen johdolla haluamme varmistaa, että tämä myönteinen kehitys jatkuu. Samanaikaisesti jatkamme meneillään olevaa strategiaprosessia, jossa arvioimme strategisia vaihtoehtojamme sekä yrityssaneerauksen jälkeisiä rahoitusvaihtoehtoja”, sanoo Sari Pohjonen, Stockmann-konsernin hallituksen puheenjohtaja.

”On kunnia, että minua pyydettiin johtamaan Stockmann-konsernia. Vähittäiskaupassa on meneillään useita mielenkiintoisia kehityskulkuja, joihin voimme tarttua yhdessä osaavan henkilöstömme kanssa. Sekä Lindexin että Stockmannin brändit menestyvät ja kehittyvät huolella harkittujen mallistojen ja palveluiden sekä meidän vahvojen vastuullisuustoimiemme ja digitalisaation edistämiseksi tehtävien investointien ansiosta. Jatkamme strategisten painopisteidemme edistämistä useilla alueilla vauhdittaaksemme kasvua molemmissa divisioonissamme”, sanoo Stockmann-konsernin juuri nimitetty toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge.

Viime vuosien aikana konsernin strategisessa uudelleen asemoitumisessa on edistytty merkittävästi haastavasta makrotalouden tilanteesta huolimatta. Saneerausohjelma on edennyt hyvin, tavaratalokiinteistöt on myyty ja velkaa on vähennetty merkittävästi. Nyt on aika siirtyä Stockmannin uuteen vaiheeseen kasvun kiihdyttämiseksi ja osakkeenomistajien arvon kasvattamiseksi.

”Haluan kiittää Jari Latvasta muutosmatkan ensimmäisen vaiheen tehokkaasta johtamisesta. Jarin johdolla yhtiössämme on tehty sitoutuneesti työtä asiakaslähtöisyyden ja palvelukokemuksen kehittämiseksi. Yrityssaneerauksen päättymisen lähestyminen antaa meille mahdollisuuden siirtyä eteenpäin ja hakemaan lisäkasvua”, sanoo Sari Pohjonen, Stockmann-konsernin hallituksen puheenjohtaja.

”Kuluneet neljä vuotta ovat olleet tärkeitä sekä Stockmann-konsernille että minulle. Olemme ottaneet onnistuneesti käyttöön asiakaslähtöisen toimintamallimme ja vahvistaneet konsernin monikanavaisia valmiuksia toimintaympäristön haasteista huolimatta. Stockmannin parantunut tuloskunto on seurausta ammattitaitoisen ja omistautuneen henkilöstömme erinomaisesta työstä, jota tukee Lindexin ja Stockmannin vahva asiakas- ja brändiuskollisuus. Kiitän tiimiä erinomaisesta yhteistyöstä sekä asiakkaitamme ja kumppaneitamme tuesta ja hyvästä yhteistyöstä”, Jari Latvanen sanoo.

Konsernin toimitusjohtajan tehtävän lisäksi Susanne Ehnbåge jatkaa Lindexin toimitusjohtajana.

Lisäksi Stockmannin hallitus on tänään nimittänyt Tove Westermarckin (KTM) Stockmann-divisioonan johtoon operatiiviseksi johtajaksi (COO) ja hän raportoi konsernin toimitusjohtajalle.

Ansioluettelo Susanne Ehnbåge
Syntynyt 1979, Ruotsin kansalainen