Omien brändiemme takana on ammattitaitoinen Stockmann Design Studio

Stockmannin vahvat omat muodin ja kodin alueen brändit luodaan tiimityönä Stockmann Design Studiossa Stockmannin pääkonttorilla Pitäjämäessä. Studiossa etsitään inspiraatiota kansainvälisestä, modernista muodin maailmasta ja räätälöidään muodin ja kodin alueen trendejä juuri Stockmannin asiakkaille sopivaksi. Työhön osallistuu niin ostojen ammattilaisia, suunnittelijoita eli designereita kuin mallimestareitakin. Stockmannin Design Studiossa on töissä yhteensä 19 huippuosaajaa, joiden vastuulla on tuotteiden suunnittelu, mitoitus, tuotantoprosessi ja sarjoitus. Stockmannin omia brändejä naisten muodissa, asusteissa ja jalkineissa ovat: AIMY, cut & pret, Global Accessories, Global Essentials, Global Lingerie ja NOOM. Miesten muodissa Stockmannin omia brändejä ovat Bodyguard ja Cap Horn. Lapsille ja leikki-ikäisille suunnatut Stockmannin omat brändit ovat BEL, BOGI ja CUBE&CO. Kodin alueen Stockmannin omia brändejä ovat CASA ja Villa STOCKMANN.

Stockmann Studion Design Manager Luisa Laine vastaa osastonsa kehittämisestä ja kehittymisestä. ”Toimintamme keskiössä ovat tulevat trendit, ilo, inspiraatio ja vahva näkemys. Tiimimme ammattitaitoa, päätöksentekoa ja trendinäkemystä arvostetaan kansainvälisesti. Juuri nyt ajankohtaista on ensi syksyn ja talven mallistojen työstäminen sekä digitaalisien mahdollisuuksien hyödyntäminen”, Laine kertoo.

Helsingin keskustan Stockmannille Mannerheimintien sisäänkäynnin läheisyyteen on avattu omien brändien pop-up-shop, josta löytyy muodin ja sisustuksen kevätuutuudet. Stockmannin omista brändeistä ja niiden suunnittelijoista voi lukea helmikuun Premiere-lehdestä osoitteessa Stockmann.com.

Uusi cut & pret tarjoaa inspiraatiota ja ideoita jokapäiväiseen pukeutumiseen

Stockmannin omat brändit ovat saaneet joukkoonsa uuden cut & pret -vaatemerkin, jolle on avattu tammikuun aikana omat osastot kaikissa Stockmann-tavarataloissa. Cut & pret -mallisto on ajankohtainen ja täydentyy kuukausittain kauteen sopivilla trendikkäillä tuotteilla. Merkki tarjoaa naisille muodikkaita ja inspiroivia vaatteita hyvällä hinta-laatusuhteella. Valikoimaan kuuluu myös useita ajattomia jokapäiväiseen käyttöön sopivia laadukkaita perustuotteita. Cut & pret -tuotteet ovat saatavilla koossa 34–44 sekä valikoimaa täydentää Cut & pret PLUS -mallisto, josta löytyy kokoja aina 54 asti. Cut & pretin on suunnitellut Stockmann Design Studion Designer Johanna Salovaara.

Kuvassa Stockmann Design Studion ammattilaiset: Johanna Eklund, Inka Heikkinen, Kukka Heikkinen, Jukka Kajaan, Henna Kankaala, Katariina Kulve, Laura Kupari-Guise, Riina Jylhäsalo, Sari Laukkanen, Päivi Lyytikäinen, Johanna Salovaara, Miia Salomonsson-Nummela, Mai-Lis Seppä, Kristina Sewón-Aalto, Laura Tilaeus ja Sirpa Vuohelainen.

Lisätiedot: Pirjo Hästbacka, PR & Community manager, p. 050 356 8359
Henkilökuvat: https://www.flickr.com/photos/stockmanngroup/
Tuotelainat ja -kuvat: cut & pretin ja NOOMin kevätmalliston tuotteet Spalt PR Finland

Stockmannin omien vaatemerkkien valmistuksessa on kiinnitetty huomiota vastuulliseen ja läpinäkyvään tuotantoketjuun. Tuotteet tilataan tavarantoimittajilta joiden tehtaat on BSCI-auditoitu. Stockmannin vuoden 2014 yhteiskuntavastuuraportti on palkittu kunniamaininnalla Suomen vastuullisuusraportointikilpailussa Toimitusketjut-kilpailusarjassa. Toimittaja- ja tehdaslistaan voi tutustua Stockmannin kotisivuilla www.stockmanngroup.com.