Stockmann lanseeraa uuden brändin naisille – Essentials by Stockmann edustaa laadukkaita materiaaleja ja ajatonta designia

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote, 7.9.2020

Stockmannin omien brändien valikoima täydentyy uudella naisten Essentials by Stockmann -merkillä, joka keskittyy laadukkaista ja vastuullisista materiaaleista valmistettuihin tuotteisiin ja aikaa kestävään designiin. Vain Stockmannilta saatavilla oleva mallisto koostuu naisten yläosista, kuten pehmeistä merinovilla- ja kashmirneuleista ja laskeutuvista silkkipaidoista.

Stockmann lanseeraa uuden naisten Essentials by Stockmann -brändin, jonka perustana toimivat ajaton suunnittelu sekä vastuulliset, aikaa ja käyttöä kestävät materiaalit. Brändin mallisto on Stockmannin oman Helsingissä toimivan Design Studion käsialaa, ja se on saatavilla ainoastaan Stockmann-tavarataloista ja stockmann.comista.

Tämän syksyn Essentials by Stockmann -mallisto koostuu pehmeistä ja laadukkaista merino- ja kashmirneuleista sekä silkkisekoite- ja trikoopaidoista. Tuotteiden väri- ja kokovalikoima on laaja. Neuleissa ja trikoopaidoissa kokoja löytyy väliltä XS-XXXL, ja silkkipaidoissa 34–48. Väreissä on huomioitu sekä klassiset perusvärit että kunkin sesongin trendisävyt.

”Meille on malliston suunnittelun alkumetreiltä lähtien ollut tärkeää, että laadun tulee näkyä sekä tuotteiden designissa että materiaaleissa. Yhdessä mallimestarimme kanssa olemme käyttäneet paljon aikaa siihen, että löydämme oikean istuvuuden ja ihanteellisen tunnun jokaiselle vaatteelle. Viimeistelty työnjälki sekä harkitut yksityiskohdat ovat meille kaiken A ja O, Essentials by Stockmannin suunnittelija Milla Terho kertoo.

Vastuullisista materiaaleista valmistettuja luottotuotteita

Brändin tuotteiden materiaalit on valittu vastuullisuus huomioiden. Esimerkiksi malliston merinoneuleet on valmistettu Responsible Wool Standard (RWS) -sertifioidusta merinovillasta, ja tästä kertoo tuotteissa oleva merkintä. Responsible Wool Standard -sertifikaatti sisältää vaatimuksia, jotka liittyvät lampaiden hyvinvointiin ja lammasfarmien ympäristötoimiin. RWS-merkittyjen tuotteiden villa on myös jäljitettävissä lammasfarmiin saakka. Brändin trikoopaidoilla taas on Sustainable Design -merkki, ja ne on valmistettu vastuullisesta tencel-elastaani-laadusta.

”Toivomme, että laatua ja kestävyyttä arvostavat asiakkaamme löytävät uuden brändin ja sen monikäyttöiset tuotteet osaksi arkeaan – ja saavat niistä ehkä jopa pienen ripauksen pehmeää luksusta elämäänsä. Tavoitteenamme ja toiveenamme myös on, että jokaisessa Essentials by Stockmannin tuotteessa on ainekset vaatekaapin pitkäikäiseksi ja rakastetuksi luottotuotteeksi”, merkin Brand Manager Anne Karhunen sanoo.

Lisätiedot:
Milla Terho, Stockmann, Designer, puh. 046 876 3473
Sari Pitkänen, Stockmann, Senior Brand Manager, puh. 050 389 0101

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.