Stockmann mukana suositussa Muodin huipulle -TV-ohjelmassa – muotitalo tukee uusia kotimaisia suunnittelijatalentteja urallaan

Rakastettu realityklassikko, Muodin huipulle, starttaa MTV:llä ensi vuoden alussa, helmikuun 2. päivä, ja nostaa uuden kotimaisen suunnittelijatähden muotimaailman huipulle. Ohjelmassa kilpailee kymmenen lahjakasta muotisuunnittelijaa, jotka pääsevät kehittämään taitojaan erilaisten haasteiden edetessä. Stockmann on mukana ohjelmassa pääyhteistyökumppanina. Ohjelmassa nähdään Stockmannin oma jaksotehtävä suunnittelijoille. Stockmannin naisten muodin kategoriajohtaja Maiju Niskanen vierailee jaksossa tuomarina. Lisäksi Muodin huipulle -kausi huipentuu ohjelman finaaliin Stockmannin tavaratalossa.

Helmikuussa alkavassa Muodin huipulle -ohjelmassa taidoistaan kisailee kymmenen lahjakasta muotisuunnittelijaa erilaisissa haastetehtävissä, ja ohjelma nostaa kotimaista muotoilua ja suunnittelua esiin. Ohjelman myötä on noussut vuosien aikana muotitalentteja, kuten Katri Niskanen, joka on Stockmannin valikoimassa asiakkaiden rakastama suunnittelija ja brändi.

Stockmann on tulevalla ohjelmakaudella ensimmäistä kertaa mukana, ja haluaa myös näin tukea uusia kotimaisia suunnittelijoita urallaan.

”Muodin huipulle -ohjelman kumppanuus on meille muotitalona erittäin mieleinen ja luonteva asia. Olemme todella innoissamme tästä. Stockmann on jo 160 vuoden ajan vaatettanut suomalaisia ja toiminut tyylin kuraattorina. Stockmann on myös kautta aikojen tukenut ja nostanut esiin suomalaista muotoilua”, kertoo Stockmannin naisten muodin kategoriajohtaja Maiju Niskanen.

Voittaja saa malliston myyntiin Stockmannin tavarataloon

Stockmannilla tulee olemaan Muodin huipulle -ohjelmassa oma jaksotehtävä. Jakson aikana ohjelmassa mittelöivät suunnittelijat toteuttavat suunnittelutehtävän Stockmannille.

”Muodin huipulle -ohjelman vierailevana tuomarina toimiminen on minulle suuri kunnia. Olen tavannut ohjelman upeat kilpailijat, jotka jokainen ovat tehneet vaikutuksen. Tehtävät ovat haastavia ja monella tapaa kiinni tässä ajassa. Teemoissa tullaan näkemään tämän ajan yksi tärkeä trendi: vastuullista suunnittelua”, kertoo Maiju.

Muodin huipulle -ohjelman voittaja tulee yhtenä merkittävänä palkintona saamaan oman mallistonsa myyntiin Helsingin keskustan Stockmannille. Voittajan mallistoa pääsee ihailemaan tavaratalossa ensi syksynä 2023.

”Tämä tulee olemaan huikea mahdollisuus niin voittajalle kuin meillekin. Olemme iloisia, että voittajan mallisto saapuu valikoimaamme asiakkaidemme ihailtavaksi. Lisäksi Stockmannin jaksotehtävän luomukset tullaan näkemään Helsingin tavaratalossa, jolloin asiakkaat pääsevät näkemään lähempää suunnittelijoiden kädenjälkeä. Luvassa on huikeaa suunnittelutyötä ja upeita luomuksia!”, paljastaa Maiju.

Ohjelman jokaisessa jaksossa nähdään Stockmannin asusteseinä, jonka kengillä, laukuilla ja muilla asusteilla suunnittelijat voivat täydentää jaksoissa suunnittelemiaan asuja. Lisäksi Stockmann on vaatettanut ohjelman juontajan Miisa Grekovin kaikkiin jaksoihin.

Kilpailun vakituomariston muodostavat ohjelman juontaja Miisa Grekov ja suomalainen huippumuotiasiantuntija Sami Sykkö. Heidän lisäkseen asuja arvioivat tehtäväkohtaiset vierailevat tuomarit Stockmannin Maiju Niskasen lisäksi esimerkiksi Mert Otsamo, Katri Niskanen, Teemu Muurimäki, Meeri Koutaniemi ja Minttu Räikkönen. Ohjelman mentorina toimii Sofia Järnefelt.

Muodin huipulle -ohjelma nähdään 2.2.2023 alkaen MTV3-kanavalla ja MTV Katsomossa.

Maiju Niskanen, kategoriajohtaja (naiset, muoti), Stockmann, puh. 040 704 0314, maiju.niskanen@stockmann.com

Virpi Valtonen, ohjelmaviestintä, MTV, puh. 050 586 4947, virpi.valtonen@mtv.fi

Stockmann Media Desk, puh. 050 389 0011

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.