Stockmann on myynyt Pietarin Nevsky Centre -kiinteistön

STOCKMANN Oyj Abp, Sijoittajauutinen 24.1.2019 klo 16.35 EET

Stockmann on saattanut päätökseen Nevsky Centre -kauppakeskuksen myynnin uudelle omistajalle, PPF Real Estate -yhtiölle. Kauppaan sisältyi Stockmannin kokonaan omistama venäläinen tytäryhtiö, OOO Stockmann Nevsky Centre, joka omistaa 100 % Nevsky Centren kiinteistöstä. Lisätietoja kaupasta on kerrottu pörssitiedotteissa 16.10. ja 18.12.2018.

Kauppahinta on 171 miljoonaa euroa, ja kaupalla oli Stockmannille verojen jälkeen noin 141 miljoonan euron positiivinen kassavirtavaikutus. Stockmann käyttää myyntitulot pankkilainansa takaisinmaksuun.

Nevsky Centre -kiinteistön myynnin jälkeen Stockmann-konsernilla ei ole enää omaa liiketoimintaa Venäjällä. Stockmannin tavarataloliiketoimintaa Venäjällä harjoittaa AO Stockmann, Reviva Holdings Limitedin helmikuusta 2016 lähtien omistama yhtiö. Stockmannilla on lisenssisopimus Revivan kanssa Stockmann-tavaramerkin käyttämisestä Venäjällä vuoteen 2023 asti.

Lisätiedot:
Lauri Veijalainen, toimitusjohtaja, puh. 09 121 5062