Stockmann panostaa turistipalveluihin – Helsingin tavarataloon avautui matkailuneuvontapiste

Helsingin keskustan Stockmann-tavarataloon avautui toissa viikolla MyHelsinki-matkailuneuvontapiste, jossa turisteja opastavat sesonkiaikaan Helsingin kaupungin matkailuneuvojat. Turistit ovat Stockmannin kasvava asiakasryhmä, ja tavaratalo kehittää jatkuvasti turisteille tarjoamiaan palveluita.

Helsingin Stockmannin ensimmäiseen kerrokseen avautui keskiviikkona 16.5. Helsingin kaupungin matkailuneuvontapiste. Tavaratalon hissiaulassa sijaitsevalla MyHelsinki-pisteellä on sesonkiaikaan paikalla matkailuneuvonnan henkilökuntaa, ja sieltä löytyvät ympäri vuoden digitaaliset palvelut tiedonhakua varten sekä karttoja ja esitteitä turistien avuksi.

”Haluamme panostaa turisteihin entistä enemmän, sillä se on tärkeä ja nopeasti kasvava asiakasryhmämme. Uuden matkailuneuvontapisteen sijainti tavaratalossamme on erinomainen, ja siitä pääsee kätevästi myös ylös hisseillä 8. kerrokseen matkailijoiden asiakaspalveluun keskittyvään Visitor Centeriin ja tietysti katselemaan Helsingin parhaita näkymiä Roof-kattoterassiltamme”, Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmi sanoo.

Helsingin tavaratalon katutasoon avautuu torstaina 7.6. myös erityisesti turisteille suunnattu pop up -myymälä, jossa on kesän ajan esillä Suomi-aiheisia matkamuistoja ja tuotteita. Niin ikään katutasoon huhtikuussa avautunut kolmesta ravintolasta koostuva ravintolamaailma tarjoaa makuelämyksiä monenlaiseen makuun. Lisäksi noin vuosi sitten tavaratalon katolle avautunut terassiravintola Roof tarjoaa tänä keväänä valmistuneen laajennuksen myötä entistä hulppeammat näkymät kaupungin kattojen ylle. Myös viidennessä kerroksessa sijaitseva Muumi-kahvila on suosittu erityisesti turistien keskuudessa.

Kiinalaisturistit suosivat shoppailua sujuvoittavia sovelluksia

Kiinalaiset edustavat Stockmannilla jo toiseksi suurinta turistiryhmää EU:n ulkopuolisissa tax free -ostoissa venäläisten jälkeen.

Jotta Stockmann voi palvella kiinalaisturisteja vielä paremmin, se otti käyttöönsä maailman suurimman mobiilimaksupalvelu Alipayn Helsingin tavaratalossaan syyskuussa 2017 ja vuoden 2018 maaliskuusta alkaen laajensi sen koskemaan kaikkia Suomen tavaratalojaan.

”Alipay on saanut erityisesti Helsingin tavaratalossamme erinomaisen vastaanoton, ja kiinalaisturistit ovat hyödyntäneet sitä tänä vuonna jo ahkerasti. Toivotamme kaikki turistit tervetulleiksi ja tarjoamme heille etusetelin, jolla saa 10 %:n alennuksen asiakkaan valitsemana päivänä”, Salmi jatkaa.

Stockmann näkyy myös suositussa kiinalaisessa WeChat-sovelluksessa. WeChat sai oman Helsinki-minisovelluksen vuoden 2018 helmikuussa, ja Stockmann oli ensimmäisten joukossa mukana sovelluksen Shopping-osiossa. Stockmann tarjoaa sovelluksen kautta alennuskupongin, jota näyttämällä kiinalaisturisti saa ostamistaan tuotteista turistialennuksen.

Lisätiedot:
Anna Salmi, CCO, Stockmann, puh. 040 721 0280