Stockmann uudistaa verkkokauppaansa – tällä viikolla avautuva uusi alusta mahdollistaa jatkuvan kehitystyön

Stockmann Oyj Abp, lehdistötiedote 19.10.2020

Stockmannin verkkokauppa siirtyy uudelle alustalle tällä viikolla. Uudistunutta stockmann.comia on rakennettu yhteistyössä asiakkaiden kanssa, ja kehitystyö myös jatkuu yhdessä heidän kanssaan. Uudistus antaa eväät viedä verkkokauppaa kohti tavarataloista tuttua palvelukokemusta.

Stockmann viimeistelee parhaillaan uudistuneen verkkokaupan avaamista asiakkailleen. Stockmann.com siirtyy tällä viikolla uudelle alustalle, joka tuo verkkokauppaan monia uusia ominaisuuksia ja mahdollisuuksia nyt ja tulevaisuudessa.

Verkkokauppauudistusta on valmisteltu jo pidempään yhteistyössä Stockmannin asiakkaiden kanssa. Asiakkaat pääsivät kertomaan odotuksiaan ja toiveitaan jo uudistusprojektin alkumetreillä viime syksynä, ja heidän kommenttejaan käytettiin pohjana muun muassa uusien toiminnallisuuksien ja verkkokaupan sivujen sisältöjen suunnittelussa. Kehitystyö asiakkaiden kanssa jatkuu aktiivisena myös jatkossa, ja palautteen pohjalta kauppaan tuodaan edelleen uusia toiminnallisuuksia.

”Ryhmä asiakkaitamme tutustui jo kehitysvaiheessa olevaan verkkokauppaan, ja saimme heiltä todella arvokkaita näkemyksiä työmme tueksi. Asiakkaidemme kommenttien myötä kasvatimme ymmärrystämme siitä, millaista palvelua asiakkaamme stockmann.comilta odottavat ja mistä he taas eivät niinkään ole kiinnostuneita. Yhteistyö ei suinkaan pääty tähän, vaan jatkamme kaupan kehittämistä yhdessä”, Stockmannin verkkokaupasta vastaava Veronica Rinnelä kertoo.

Uudistus vie kohti tavarataloista tuttua palvelukokemusta

Lanseerausvaiheessa stockmann.comissa asioiva huomaa kaupan uudistuneen ulkonäön, mutta myös uusia ominaisuuksia ja pidemmälle kehitetyn käyttökokemuksen. Nämä sujuvoittavat verkko-ostosten tekemistä ja tuovat stockmann.comin valikoimaa esille entistä paremmin. Verkkokaupasta löytyvien yli 1190 brändin ja reilun 65 000 tuotteen haku- ja selaustoimintoa on viilattu entistä enemmän käyttäjän tarpeita palvelevaksi muun muassa ennakoivan haun ja yksityiskohtaisempien filttereiden avulla.

Uudistunut verkkokauppa toimii sujuvasti myös mobiilissa, joka on yhä useamman asiakkaan kanava tehdä ostoksia ja hakea inspiraatiota. Loppuvuoden aikana stockmann.com täydentyy myös tuotearvosteluilla, joita asiakkaat ovat erityisesti toivoneet. Myös tuotetietoja lisätään, mikä parantaa tuotteiden suodatusta ja helpottaa näin asiakasta löytämään etsimänsä. Tuotetietojen lisääminen on jo aloitettu Stockmannin kauneuden valikoimaan kuuluvien tuotteiden osalta.

Rinnelä kertoo, että uusi alusta antaa Stockmannille uudenlaiset eväät muokata kauppaa entistä käyttäjäystävällisemmäksi ja houkuttelevammaksi. Sisältöjen kohdentamisen kautta uudistunut kauppa myös mahdollistaa personoidumman ostokokemuksen rakentamisen.

”Keräämme ahkerasti palautetta ja kehitämme verkkokauppaa niin, että siellä asioidessaan asiakkaamme saisivat tuntea tavarataloistamme tutun henkilökohtaisen palvelun ja Stockmann-fiiliksen. Lisäämme verkkokauppaan myös palveluelementtejä, joista Stockmann perinteisesti tunnetaan. Esimerkiksi joulun aikaan paketit voi tilata verkkokaupastamme lahjansaajan ovelle valmiiksi paketoituna”, Rinnelä jatkaa.

Lisätiedot:
Veronica Rinnelä, Stockmann, Head of eCommerce, puh. 046 876 3723

Stockmann tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan valikoiman muodin, kauneuden ja kodin tuotteita ihanan arjen ja juhlan rakentamiseen. Inspiroimme asiakkaitamme tekemään kestäviä ja vastuullisia valintoja. Stockmannilla on 8 tavarataloa Suomessa ja Baltiassa sekä verkkokauppa stockmann.com. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta stockmanngroup.com.