Stockmannin omistama Lindex on käynnistänyt sopeutustoimet vähentääkseen kustannuksia ja sopeuttaa henkilöstöresurssejaan koronavirustilanteessa

STOCKMANN Oyj Abp, Lehdistötiedote 20.3.2020 klo 17.45 EET

Koronavirustilanteen seurauksena Lindex on käynnistänyt toimenpiteitä vähentääkseen kustannuksia ja sopeuttaakseen toimintansa vähentyneeseen kysyntään. Lindex tarkastelee kustannusrakennetta useilla tasoilla sekä priorisoi uudelleen ja siirtää myöhemmäksi joitakin kustannuksia ja investointeja. Muotiyhtiön strategiset panostukset digitaaliseen kehitykseen jatkuvat. Lindex sopeuttaa nykytilanteessa myös henkilöstöresurssejaan erilaisin toimenpitein. Lindexin suurimmilla markkinoilla Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa Lindex käy parhaillaan yhteistoimintaneuvotteluja lyhytkestoisista lomautuksista.

”Olemme kaikki haastavassa tilanteessa koronaviruksen ja sen vaikutusten vuoksi. Tilanne vaikuttaa meihin kaikkiin, myös toimintaympäristöömme ja liiketoimintaamme. Yrityksenä meidän on valmistauduttava vaikutuksiin sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä turvataksemme yhtiön liiketoiminnan jatkuvuuden sekä työntekijöidemme terveyden”, Lindexin toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge sanoo.

Kristina Hermansson, Corporate communication manager, Lindex, puh. +46 31 7395070
Henna Tuominen, johtaja, viestintä, vastuullisuus ja sijoittajasuhteet, puh. 050 5705080

Jari Latvanen