Tulosvaroitus: Stockmann-konsernin vuoden 2022 oikaistun liikevoiton arvioidaan paranevan

STOCKMANN Oyj Abp, Sisäpiiritieto 19.7.2022, klo 15.30 EET

Stockmann odottaa konsernin liikevaihdon kasvavan ja oikaistun liiketuloksen paranevan edelliseen vuoteen verrattuna. Tulosennuste perustuu olettamukseen, että kulutuksessa ei tapahdu suuria muutoksia loppuvuoden aikana. Maailmanlaajuinen geopoliittinen epävakaus yhdistettynä korkeaan inflaatioon, toimitusketjujen haasteisiin ja kansainväliseen logistiikkaan sekä COVID-19-rajoitusten aiheuttamat haasteet edellyttävät kummaltakin divisioonalta mukautuvuutta ja joustavuutta tulevaisuudessa.

Aiempi tulosennuste:
Stockmann odottaa konsernin liikevaihdon kasvavan ja oikaistun liiketuloksen olevan selvästi positiivinen. Maailmanlaajuinen geopoliittinen epävakaus yhdistettynä korkeaan inflaatioon, toimitusketjujen haasteisiin ja kansainväliseen logistiikkaan sekä COVID-19-rajoitusten aiheuttamat haasteet edellyttävät kummaltakin divisioonalta mukautuvuutta ja joustavuutta tulevaisuudessa.  (Johdon osavuotinen selvitys Q1 2022 julkistettu 29.4.2022).

Stockmann julkaisee vuoden 2022 puolivuosikatsauksensa 22.7.2022.

Annelie Forsberg, talousjohtaja, puh. +46 706 43 00 59

Jari Latvanen